یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها می‌شود

قم - آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه اگر نوشتن نبود، تمدن منتقل نمی‌شد و بشر در همان تمدن نخست خود باقی می‌ماند، گفت: کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله جعفر سبحانی عصر یکشنبه در دیدار دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: ازنظر دین مقدس اسلام، کتاب ارزش بالایی دارد و خداوند متعال به قلم و کتاب سوگند می‌خورد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: کتاب و پرداختن به موضوع کتاب و کتاب‌خوانی باعث حفظ و انتقال تمدن‌ها می‌شود؛ اگر نوشتن نبود، تمدن منتقل نمی‌شد و بشر در همان تمدن نخست خود باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه با اختصاص فضا در مؤسسه امام صادق (ع) دو کتابخانه برای آقایان و بانوان و استفاده عموم مردم، راه‌اندازی شده است، بیان کرد: خود را سرباز معمم این حوزه می‌دانم.

کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌ها در دست افراد فرهیخته باشد

در دیدار دیگری که دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با آیت‌الله سید محمد سعیدی داشت، امام جمعه قم، گفت: خداوند کریم در قرآن بر کتاب و حکمت در کنار هم تاکید کرده است تا به ما بفهماند که این دو بال با هم گره خورده‌اند.

وی با بیان اینکه نباید تعداد کتاب و کتابخانه و همچنین کتابخوان را هدف اصلی قرار داد، بیان کرد: افزایش این آمارها زمانی ارزشمند است که به فرموده قرآن کریم کتاب و حکمت در کنار هم قرار گیرد.

آیت‌الله سعیدی گفت: کتابخانه‌ها و همچنین کتابفروشی‌ها باید در دست افراد فرهیخته باشد تا بتوانند فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در جامعه ترویج و تبلیغ کنند

وی ادامه داد: مسئولان کتابخانه‌ها باید در زمینه تعلیم کتاب و حکمت ایفای نقش کنند و متولیان کتابخانه‌ها باید افراد را به سمت خواندن کتاب‌های خوب هدایت کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به استفاده از ابزارهای روز در عرصه کتابخوانی گفت: باید ارتباط مردم با کتاب فیزیکی حفظ شود چرا که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها