شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
شورای اسناد ملی ایران تشکیل جلسه داد

سیصدوشصت وپنجمین جلسه شورای اسناد ملی ایران با حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیصد و شصت و ششمین جلسه شورای اسناد ملی ایران در سالن استاد پرهام در ساختمان اسناد ملی ایران برپا شد. علی کامیار، دادستان کل دیوان محاسبات کشور و رئیس شورای اسناد ملی ایران، سیامک سعید فوائدی، دادیار دادسرای دیوان عالی کشور، محمدحسن شیخ الاسلامی، رئیس مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، علاءالدین رفیع‌زاده، مشاور رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، عباس سلیمی نمین، عضو متبحر در تاریخ و فرهنگ ایران و سیدهادی موسوی، معاون اسنادملی در این جلسه حضور داشتند. در ابتدای این جلسه، ۲۷ ردیف درخواست احیا و تقلیل عمر زمانی مجوزهای اختصاصی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی (شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران) مطرح و مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به منسوخه بودن جداول زمانی، شورا مصوب کرد برای کلیه موضوعات به تفکیک فرم «درخواست مجوز امحای اوراق راکد» تهیه و جهت طرح و بررسی در جلسه شورای اسناد ملی، ارسال شود.

همچنین ۷ ردیف درخواست تقلیل عمر زمانی مربوط به مجوزهای اختصاصی سازمان ثبت احوال کشور مطرح شد و شورا مصوب کرد با حضور نماینده آن سازمان در جلسات آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.


در این جلسه درخواست سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مبنی برتعمیم ۱۸ ردیف مجوز اختصاصی شهرداری مشهد به سایر شهرداری¬های سراسر کشور مطرح و مورد بررسی قرارگرفت و شورا مصوب کرد سازمان مذکور نسبت به بررسی جامع موضوعات مورد استفاده در شهرداری ها اقدام و برای هریک از موضوعات فرم «درخواست مجوز امحای اوراق راکد» تهیه و با حضور نماینده آن سازمان در جلسات آتی شورا مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
همچنین ۱۳ ردیف درخواست مجوز شرکت بیمه ما مطرح و شورا بررسی و تصمیم گیری در مورد آن را به جلسات آتی محول کرد.


در ادامه جلسه گزارش وضعیت همکاری دستگاه¬ها در اجرای قانون اسنادملّی و مصوبات شورای اسناد¬ملّی ایران مطرح شد و شورا مصوب کرد مکاتبات لازم با دستگاه ها با امضای ریاست محترم شورا ودرج رونوشت به دادستانی محترم کل کشور تهیه شود و پیگیری‌های لازم به عمل آید.


به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در پایان جلسه دکتر سلیمی نمین، عضو متبحر در تاریخ و فرهنگ شورای اسناد ملی مطالبی در ارتباط با کاستی‌های مدیریت اسناد و مشکلات مربوط به پراکندگی و نگهداری اسناد در کشور مطرح کرد و مقرر شد نامبرده گزارشی از وضعیت مدیریت اسناد و آسیب‌شناسی آن تهیه و در جلسه آتی شورا ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها