شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
برگزیدگان دومین دوسالانه جشنواره هدهد سفید در کرمانشاه معرفی شدند

کرمانشاه- در مرحله استانی و پایانی برگزیدگان دومین دوسالانه جشنواره هدهد سفید در کرمانشاه معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، محمد امین بهرامی عصر جمعه در حاشیه برگزاری مرحله پایانی دومین دوسالانه جشنواره نشان هدهد سفید و معرفی برگزیدگان، اظهار کرد: مرحله استانی دومین دوسالانه جشنواره هدهد سفید در استان کرمانشاه با رقابت کتابخوانان حرفه‌ای این استان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره که در مرحله مقدماتی، کتابخوانان کودک، نوجوان، کارشناسان و کتابداران به داوری ۱۵۰ جلد کتاب کودک و همچنین ۱۵۰ جلد کتاب نوجوان پرداختند در نهایت داوران برگزیده به مرحله اختتامیه استانی این دوره از جشنواره راه پیدا کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این جشنواره در گروه‌های سنی مختلف انجام گرفت، بیان داشت: این جشنواره با هدف شناسایی سلیقه کودکان ونوجوانان و حمایت و تشویق نویسندگان کتاب کودک و نوجوان از خرداد ماه امسال شروع شده در نهایت با معرفی ۱۳ نفر برتر استانی به کار خود پایان داد.

بهرامی ادامه دا: در رده سنی کودکان آتنا مرادی کانی باغی، محمدحسن منزه، زهرا البرزی رخشنده، فائزه مرادی کانی باغی و ستایش مرادی به عنوان نفرات برتر استانی در بخش کودکان صاحب مدال نقره شدند و برای کسب مدال زرین به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در ره سنی نوجوانان نیز سارینا نجفی، شکیبا فرخی، مریم قلیوند، امیررضا مرادی و محمد نیکروش با کسب مدال نقره به مرحله کشوری رسیدند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه به برگزیدگان بخش کتابداران و کارشناسان نیز اشاره و اضافه کرد: در این بخش نیز سونیا مرادی کتابدار بخش کودک کتابخانه امیرکبیر، ملیحه حاتمی کتابدار کتابخانه شهدای محراب هرسین و یاسر گودینی مسئول کتابخانه شهید عراقی کنگاور به عنوان کارشناسان برتر حوزه داوری جشنواره هدهد سفید انتخاب شدند.

بهرامی تاکید کرد: لازم به ذکر است از بین کودکان و نوجوانان برگزیده استانی، پنج نفر عضو کتابخانه روستایی استقلال قزانچی کرمانشاه بودند که نشان از تأثیرات مثبت و چشمگیر کتابخانه‌های روستایی به عنوان مهمترین پایگاه اجتماعی و فرهنگی در هر بخش دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها