جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
«عروض و قافیه فارسی با رویکرد جدید» نقد و بررسی می‌شود

نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «عروض و قافیه فارسی با رویکرد جدید» سه شنبه دهم بهمن‌ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست هفتگی شهر کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب «عروض و قافیه فارسی با رویکرد جدید» سه شنبه دهم بهمن توسط مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

کتاب «عروض و قافیه‌ی فارسی» نوشته علی‌اصغر قهرمانی‌مقبل توسط نشرنی منتشرشده است. عروض جدید که از پرویز خانلری آغاز شده و با ابوالحسن نجفی اوج کم‌نظیری را تجربه کرده، در سیر تکاملی خود به این کتاب رسیده است. در این کتاب ویژگی‌های وزن شعر فارسی با زبانی ساده و منسجم، از مقدمات تا طبقه‌بندی اوزان، بیان می‌شود. جداول و تمرین‌های متنوع و هدفمند آن، با رویکرد آموزشی و کاربردی، خواننده را از کرانه تا ژرفای مباحث عروضی هدایت می‌کند. در مبحث قافیه نیز تلفیق دقیق مباحث سنتی و جدید، به همراه شواهد پرشمار و بعضاً دیریاب، موجب شده تا کتاب جامعیتی قابل قبول بیابد و کتابی در خور برای تدریس «عروض و قافیه» در دانشگاه باشد.

در این نشست علی اشرف صادقی، امید طبیب زاده و علی اصغر قهرمانی مقبل حضور داشته و به ارائه نکاتی درباره این کتاب می‌پردازند.

نشست هفتگی شهر کتاب سه‌شنبه دهم بهمن از ساعت ۱۶ در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها