چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
نخستین موزه خصوصی مطبوعات کشور در گیلان گشایش یافت

گیلان- نخستین موزه خصوصی مطبوعات کشور از تاثیرگذارترین و کمیاب‌ترین جراید و نشریات چاپ شده طی 100 سال گذشته در رشت گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح موزه یاد شده در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: نخستین موزه خصوصی مطبوعات کشور با ۲۰۰ عنوان از تاثیرگذار ترین و کمیاب‌ترین جراید و نشریات چاپ شده طی یک قرن اخیر در رشت بر پا شده است.

ولی جهانی شمارگان نشریات این موزه را ۱۰ هزار نسخه عنوان و تصریح کرد: مجوز این موزه از سوی اداره کل موزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای برپایی و تشکیل محتوایی موزه مطبوعات از آرشیو غنی موسس آن (محمد رضا میرفتوحی) استفاده شده است، اظهار داشت: علاوه بر آن مجلات و روزنامه‌هایی که به صورت پراکنده نیز موجود بود، برای به نمایش گذاشتن در این نمایشگاه جمع آوری شد.

جهانی موزه مطبوعات را گامی اثربخش برای احیا و نگهداشت جایگاه واقعی مطبوعات و گذشته نوستالژیک نشریات دانست و گفت: موزه مطبوعات رشت می‌تواند پاتوق فرهنگ دوستان و اهالی رسانه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها