پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
هر انسان یک معجزه خلقت است

قم - یک نویسنده با بیان اینکه تا اندیشه و انسان جدید به دنیا نیاید جهان تغییر نمی‌کند، گفت: هر انسان یک معجزه خلقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، اردشیر رستمی شامگاه چهارشنبه در نشست صمیمی در فروشگاه دنیای کتاب قم همراه با جشن امضای آثار این نویسنده که مقارن با شب میلاد حضرت علی (ع) بود، گفت: جهانی در درون همه شما وجود دارد. یکی از دلایلی که به ما به مقصد نمی‌رسیم این است که تاریخ به انسان کمتر شرایط ابراز را می‌دهد. شما خودنگاری کنید و جلوی تاریخ بایستید.خجالت نکشید انسان‌ها با این تمایزها جهان را زیبا می‌کنند اگر شما خودتان را ننویسید آینده به دنیا نخواهد آمد و جهان نمی‌فهمد با چه زخم و شادی و تمایل و اهدافی روبرو است لذا خودتان را جدی بگیرید، جهان با شما عوض می‌شود.

وی ادامه داد: جهان با شما عوض خواهد شد، منتظر این نباشید که دیگران بیایند جهان را عوض کنند. رویا داشته باشید و از خیلی چیزها فاصله بگیرید و قد بکشید. تغییر دادن جهان کار راحتی نیست باید سختی کشید و عقب‌نشینی نکرد. اگر به آینده احترام نگذارید جهان تکرار خواهد شد.

رستمی تصریح کرد: قدرت در داشتن قدرت و هوشمندی انسان نیست. قدرت در تغییر انسان است. انسانی که تغییر نکند محکوم به مرگ است.

این نویسنده بیان کرد: انسان‌ها باید همیشه دانش آموز و دانشجو بمانند. اگر انسانی فکر کند بزرگ شده است دیگر نخواهد آموخت و این جهان عوض نخواهد شد.

هر انسان یک معجزه خلقت است

نویسنده کتاب‌هایی مثل «دیگ دودزده»، «تیله‌ها»، گفت: من هر جایی که می‌روم با جهان‌هایی مواجه‌ام چون هر کدام از شما یک جهان هستید. ما در جهان‌ها زندگی می‌کنیم.

وی افزود: من از کودکی به ندای درونم گوش می‌دادم. اگر بخواهید و بدانید می‌خواهید چه کار کنید اتفاقی در جهان رخ نخواهد، چون از گذشته الگو گرفته‌اید. به ندای درون گوش کنید و سراغ خودتان بروید تا انسان جدیدی به وجود بیاید. تا اندیشه و انسان جدید به دنیا نیاید جهان تغییر نمی‌کند. هر کدام از شما یک معجزه خلقت هستید.

نویسنده کتاب‌های «شب هزار و دوم»، «شهروند خط صفر» اضافه کرد: ما وجود داریم و جهان را می‌بینیم. پس ما معجزه هستیم که دارای دردها، شادی‌ها و رویاهای شخصی هستیم. اگر جهان بد است دلیل نمی‌شود من هم بد باشم. من باید جلوی آن بایستم و چیز دیگری به آن نشان دهم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها