سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
گرامیداشت میلاد حضرت علی(ع) در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی

کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام را برپایه وقف‌نامه زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک با برنامه‌های گوناگون تخصصی در گستره فرهنگ و هنر برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام را برپایه وقف‌نامه زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک برگزار می‌کند.

این آیین که روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۵ برپا می‌شود، مجموعه از برنامه‌های تخصصی فرهنگی- آیینی در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی را در بر خواهد داشت.

نخستین برنامه برپایی «نمایشگاه خطِ اَمان» خواهد بود. این نمایشگاه که گزیده‌ای از آثار خوش‌نویسی مرتبط با امام علی علیه‌السلام را دربرمی‌گیرد، هم‌زمان با آیین جشن میلاد گشایش می‌یابد. دومین برنامه «کارگاه آموزشی طراحی فرم در خط توقیع و رقاع» است که هنرجویان خوشنویسی و دوستداران فرهنگ و هنر را میزبانی خواهد کرد. هم‌زمان با آن، کارگاه یک‌روزه خط‌نقاشی با نام «ره عشق»، در جایگاه سومین برنامه آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا می‌شود. اجرای موسیقی و نقالی، از دیگر برنامه‌های این آیین خواهد بود.

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر را به حضور در این آیین و بهره‌مندی از برنامه‌های تخصصی فرهنگی- هنری آن فرامی‌خواند. این برنامه در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، میدان مشق (خیابان ملل متحد)، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها