دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
معرفی بهترین کشورهای خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳

اگر شما هم مانند عده زیادی از مسافران در حال برنامه‌ریزی برای سفر خارجی در نوروز ۱۴۰۳ هستید اما هنوز مقصد مشخصی ندارید، با ما همراه شوید تا بهترین مقاصد خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ را به شما معرفی کنیم.

‌خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ فصل بهار به‌ویژه تعطیلات نوروز یک فرصت طلایی برای سفر و گشت‌وگذار است؛ به‌ویژه برای کسانی که در طول سال وقت کافی برای سفرهای طولانی ندارند. دراین‌بین سفر به یک کشور دیگر انتخاب عده زیادی از مسافران نوروزی است که تمایل دارند تجربه‌ای پر هیجان و متفاوت از سفر در این ایام داشته باشند. اگر شما هم مانند عده زیادی از مسافران در حال برنامه‌ریزی برای سفر خارجی در نوروز ۱۴۰۳ هستید اما هنوز مقصد مشخصی ندارید، با ما همراه شوید تا بهترین مقاصد خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ را به شما معرفی کنیم.

ترکیه: مقصد همیشه محبوب ایرانیان

محبوبیت کشور ترکیه در میان مسافران ایرانی بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همه می‌دانند که تورهای مقاصد شهرهای گردشگری این کشور همیشه پای ثابت تورهای نوروزی است؛ بنابراین دورازذهن نیست که این بار هم تورهای تفریحی به شهرهای گردشگری این کشور از جمله استانبول و آنتالیا جزو پرمتقاضی‌ترین گزینه‌های تور نوروز ۱۴۰۳ باشد.

از جذابیت‌های مقاصد گردشگری ترکیه که بگذریم هزینه مقرون‌به‌صرفه سفر به ترکیه و عدم نیاز به ویزای ورود برای مسافران ایرانی موجب شده است تا گزینه‌ای ایده‌آل برای سفر در نوروز باشد.

گرجستان: کشوری با طبیعت تماشایی در بهار

کشورهای اروپایی همیشه جذابیت زیادی برای گردشگران ایرانی داشته‌اند؛ اما سفر به این دسته کشورها اغلب پر هزینه بوده و مهیا کردن شرایط اولیه سفر به آن‌ها هم زمان‌بر و کمی دشوار است. دراین‌بین گرجستان کشوری است که در میان دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و علی‌رغم مساحت کمی که دارد جذابیت‌های زیادی را در خود جای داده است. هزینه‌های سفر به گرجستان از بسیاری از سایر مقاصد اروپایی کمتر است، ازاین‌رو در چند سال اخیر موردتوجه گردشگران ایرانی قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد.

گرجستان را می‌توان یک انتخاب عالی برای سفر در فصل بهار و ایام نوروز دانست. زیبایی طبیعت گرجستان زبانزد گردشگرانی است که تجربه سفر به این کشور داشته‌اند. این طبیعت زیبا در فصل بهار بیش‌ازپیش دیدنی می‌شود. گفتنی است شهر تفلیس که پایتخت این کشور محسوب می‌شود اغلب به‌عنوان مقصد اصلی مسافران گرجستان محسوب می‌شود.

امارات: مقصد ایده‌آل مسافران لوکس پسند نوروز

از میان بهترین مقاصد خارجی برای سفر در نوروز کشور امارات را می‌توان گزینه‌ای ایده‌آل برای مسافرانی دانست که قصد سفر به یک مقصد لوکس و پر زرق‌وبرق را دارند. بی‌تردید وقتی صحبت از لوکس بودن در امارات می‌کنیم بیش از همه منظورمان شهر دبی است. این شهر به‌قدری مدرن و پیشرفته طراحی شده است که به «شهر آینده» شهرت دارد و بسیاری معتقدند فضای این شهر ترسیمی است از آنچه در آینده در جهان مدرن خواهیم دید.

در رزرو تورهای خارجی برای تعطیلا عید، تور دبی نوروز ۱۴۰۳ یکی از اولین گزینه‌هایی است که در فهرست پیش‌فروش تورهای نوروزی قرار گرفته است. آسمان‌خراش‌ها و برج‌های فوق‌العاده مدرن و مرتفع دبی را که کنار بگذاریم به جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی آن می‌رسیم که دبی را به مقصدی با تلفیق زیبایی از سنت و مدرنیته تبدیل می‌کند. در نهایت با سفر به دبی در نوروز می‌توانید به مقصدی لوکس و درعین‌حال پر از جاذبه‌های سنتی و شرقی سفر کنید.

معرفی بهترین کشورهای خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳

ارمنستان: کشور دریاچه‌ها و رودها

کشور ارمنستان با تاریخی ۳۰۰۰ ساله نه‌تنها در میان گردشگران ایرانی بلکه در میان گردشگران سرتاسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است. با همه اینها آنچه موجب می‌شود این کشور در لیست بهترین کشورهای خارجی برای سفرهای نوروزی قرار بگیرد، شرایط آسان سفر ایرانیان و هزینه مقرون‌به‌صرفه سفر به این کشور در مقایسه با دیگر مقاصد خارجی است.

برای سفر به ارمنستان فقط به تنها با ویزای فرودگاهی نیاز دارید، همچنین در واقع بر خلاف بسیاری از مقاصد خارجی که تنها با خرید بلیط هواپیما به آن‌ها می‌توان سفر کرد، ارمنستان از جمله کشورهایی است که تورهای زمینی و باکیفیتی نیز دارد. از منظر شرایط آب و هوایی نیز با وجود تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد ارمنستان بهار را می‌توان بهترین زمان برای سفر به مقصد گردشگری دانست. گفتنی است ایروان مهم‌ترین و جذاب‌ترین شهر گردشگری این کشور است.

تایلند: سرزمین شگفتی‌ها

تایلند نیز یکی دیگر از بهترین کشورهای خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ است. این کشور در جنوب شرقی آسیا قرار دارد و طرفداران زیادی در میان گردشگران ایرانی دارد. فصل بهار بهترین موقع برای گشت‌وگذار در سواحل بکر و جنگل‌های انبوه تایلند و بازدید از معابد کهن این کشور است؛ زیرا در این موقع از سال تایلند آب و هوایی معتدل و دلنشین پیدا می‌کند.

ازآنجاکه مقاصد گردشگری زیادی در تایلند وجود دارند تورهای زیادی به شهرهای مختلف این کشور در میان تورهای نوروزی عرضه می‌شود. اما از میان همه آن‌ها بانکوک و پاتایا طرفداران بیشتری دارند. ناگفته نماند که تورهای ترکیبی به تایلند نیز این امکان را فراهم می‌کنند تا به طور هم‌زمان از چند شهر گردشگری جذاب در این کشور دیدن کرد.

معرفی بهترین کشورهای خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳

یونان: کشوری با جزایر منحصربه‌فرد

کشور یونان هم در دسته بهترین کشورهای خارجی برای سفر در نوروز ۱۴۰۳ قرار می‌گیرد. هرچند اغلب افراد یونان را به‌واسطه تمدن طولانی و داستان‌های تاریخی جذابش می‌شناسند؛ اما جذابیت‌های گردشگری این کشور تنها به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ بلکه جزایر بکر و شگفت‌انگیزی که در این کشور قرار دارد از آن مقصدی در دل طبیعتی بی‌نظیر ساخته است که نمی‌شود از خیر سفر به آن گذشت.

یونان بالغ بر ۶۰۰۰ جزیره در مناطق مختلف دارد که هر یک تماشایی‌تر و دیدنی‌تر از دیگری است. بهترین زمان برای گشت‌وگذار در این جزیره‌ها و کندوکاو در میان قلعه‌های تاریخی و بازدید از موزه‌های یونان را می‌توان فصل بهار دانست. شهرهای آتن، پارتاس و نافپلیو از مشهورترین و بهترین شهرهای گردشگری این کشور به‌حساب می‌آیند.

کلام آخر

بی‌تردید تعداد مقاصد خارجی جذاب برای سفر کم نیستند؛ اما برخی از مقاصد از جهات مختلف برای سفر ایرانیان گزینه مناسب‌تری هستند. در این مطلب بهترین کشورهای خارجی برایسفر در نوروز ۱۴۰۳ را معرفی کرده‌ایم. همگی این مقاصد از نظر شرایط آسان سفر برای ایرانی‌ها، هزینه‌های سفر، شرایط آب و هوایی مساعد در فصل بهار و تنوع جاذبه‌های گردشگری گزینه‌های ایده‌آلی برای سفر در ایام نوروز هستند. ازآنجاکه حجم سفرها در تعطیلات نوروزی بیش‌ازپیش افزایش پیدا می‌کند توصیه می‌کنیم دست‌کم یک ماه قبل از شروع ایام نوروز اقدامات سفر را به مقصد دلخواهتان فراهم کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها