پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۰
مراسم رونمایی از کتاب «سرو خرامان» برگزار شد

مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب «سرو خرامان» ظهر امروز در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس واقع در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مراسم رونمایی از چاپ دوم کتاب «سرو خرامان» ظهر امروز با حضور نویسنده این اثر و برخی از کارشناسان و فعالان حوزه زنان در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس واقع در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران برگزار شد.

مادران جانبازان هرلحظه جان خود را به مسلخ‌گاه می‌فرستند

لیلا گودرزیان‌فرد، کارشناس حوزه زنان و خانواده در این مراسم با اشاره به اینکه کتاب «سرو خرامان» از کتاب‌های جذاب در حوزه زنان است، اظهار کرد: زنان عضو مهمی از جامعه‌ای هستند که امروزه موفقیت‌ها و پیشرفت‌های آن را شاهد هستیم و این زنان در برهه‌های مهم تاریخی ثابت کردند که می‌توانند مهم و تاثیرگذار واقع شوند.

وی افزود: «سرو خرامان» زندگینامه زنی است که پابه‌پای فرزند جانبازش آب می‌شود و درد می‌کشد و درد مضاعف زخم‌زبان جامعه را تحمل می‌کند.

این کارشناس حوزه زنان و خانواده تصریح کرد: مادران جانبازان به ویژه جانبازان اعصاب و روان هر لحظه جان خود را به مسلخ‌گاه می‌فرستند و هر لحظه درد و رنج خود و عزیز خود را در بدترین لحظات شاهد بوده و تحمل می‌کنند.

وی ادامه داد: نویسنده این اثر به خوبی این آلام و درد و رنج‌ها را در «سرو خرامان» روایت کرده و این عنوان با مسماترین اسم برای این اثر است.

گودرزیان‌فرد اظهار کرد: امید است این اثر فتح بابی برای دوباره نگریستن به زندگی جانبازان به ویژه جانبازان اعصاب و روان شود.

«سرو خرامان»؛ آوای بغرنج «زهرا» دختری روستا زاده

مریم قلی‌زاده، نویسنده «سرو خرامان» نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: «سرو خرامان» بر اساس خاطرات زهرا تقی‌زاده نوشته شده که آوای بغرنج زهرا دختر روستا زاده را روایت می‌کند.

وی افزود: رضا اکبری فرزند زهرا یکی از جانبازان اعصاب و روان کشور در جنگ تحمیلی است که متاسفانه با بی‌مهری جامعه رو به‌رو شده و برچسب‌های زیادی همچون عنوان سخیف دیوانه را از سوی مردم دریافت می‌کرد.

این نویسنده ادامه داد: درد و رنج این مادر و پسر هرگز پایان نداشت و پس از جنگ نه تنها این عزیزان بلکه زن و فرزندان بی‌گناه دیگری نیز درگیر آثار جنگ شده و سرنوشت آن‌ها تحت‌الشعاع این موضوع قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها