یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد

اصفهان –مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان طی مراسمی تقدیر و سید مهدی سیدین‌نیا، به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم تودیع و معارفه با تأکید بر اینکه استان اصفهان هنرپرور و هنرخیز است و به فرموده رهبر انقلاب استانی ویژه در هنر و علم و ادب و ایثار است، گفت: اصفهان در زمینه فیلم‌سازی از دیگر استان‌های کشور برتر است؛ زیرا در آخرین دوره از جشنواره فیلم کوتاه یزد، اکثر جوایز جشنواره را اهالی سینمای جوان اصفهان ربودند. امسال نیز ۱۰۱ اثر به جشنواره تئاتر استان رسید که بی‌سابقه بوده و میانگین آثار رسیده به دبیرخانه در سال‌های گذشته حدود ۲۵ اثر بوده است. امسال پرچم اصفهان در جشنواره تئاتر بلند بود و در جشنواره فجر تهران شش کار داریم. در بخش قرآنی نیز اصفهان ظرفیت‌های بسیاری دارد و ۲۵ مدرسه قرآنی در استان داریم. امسال برای اولین بار نمایشگاه مد و لباس را برگزار کردیم که نیاز استان بود شامل انواع البسه ایرانی اسلامی و چهارمین جشنواره مد و لباس فردخت در کاشان نیز برپا شد.

علی تمنایی ادامه داد: در ارزیابی عملکردی دستگاه‌های اجرایی اصفهان، استان سال گذشته رتبه ۲۵ را داشت و امسال در گروه فرهنگی و علمی و آموزشی رتبه سوم را کسب کردیم. استان اصفهان نزدیک به پنج‌هزار نفر عضو صندوق هنر دارد که در این خصوص در کشور اولیم و نزدیک به پنج‌میلیارد تومان وام به اعضای صندوق اعطا کرده‌ایم.

او با اشاره به مشکل تخصیص اعتبارات بیان کرد: ظرفیت‌های استان اصفهان بسیار گسترده است؛ اما در بخش اعتبارات دچار مشکلیم. امسال در استان برای اعتبارات فرهنگی یک ریال دریافت نکرده‌ایم. استاندار در شهرستان‌ها حضور یافته و اعتبارات عمرانی اختصاص داده است؛ اما در بخش اعتبارات فرهنگی فقیر هستیم.

تمنایی همچنین ضمن تشکر از همکاران دوره مدیریتش در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: وضعیت معیشتی اداره ارشاد خوب نیست. حقوق معلمی که در مدرسه تدریس می‌کند، از رئیس ادارات ارشاد بیشتر است؛ اما با این کمبودها نیروها در کف میدان حاضر بوده‌اند.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد

سید مهدی سیدین‌نیا، مدیرکل جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، گفت: مسئولیت سنگینی به عهده من گذاشته شده. این حکم فقط برای من نیست و برای یک مجموعه است. در عرصه‌های مختلف وظایف مختلفی تعیین شده که امیدوارم با لطف خدا و عنایات حضرت زهرا بتوانیم کار را پیش ببریم.

اصفهان یکی از پایگاه‌های قوی برای تولیدات فرهنگی و هنری است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار اصفهان سخنران دیگر مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بود. او در ابتدای سخنانش گفت: همه جهان می‌دانند که اصفهان سرشار از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است. اسماعیلی که وزیر فرهنگ فعلی است، در دولت دهم معاون سیاسی استانداری اصفهان بود. قرار بود جشنواره کودک در اصفهان برگزار شود و از تهران پیگیری‌ها انجام می‌شد و به ایشان می‌گفتند شما صرفاً از اجرای این برنامه پشتیبانی کنید؛ اما ایشان اصرار داشت که ما باید در برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دخیل باشیم. دلیلش این است که اصفهان مهد انجام کارهای ارزشمند هنری است. از تهران به ما گفتند این کار را انجام می‌دهیم که اصفهان معرفی شود. آقای اسماعیلی گفت این را بدان که در دنیا بعضی‌ها خود ایران را به اصفهان می‌شناسند و لازم نیست در این زمینه تلاش کنیم. این یک واقعیت است و اصفهان سرآمد است.

محمدرضا جان‌نثاری با تأکید بر اینکه گلایه علی تمنایی را مبنی بر نبود اعتبارات باید جدی گرفت، اظهار کرد: اگر قرار است کارهای فاخر و ارزشمند تولید و انجام شود، این استان جایش است. اینجا یکی از پایگاه‌های قوی است. ما سعی کرده‌ایم جبران بعضی از کم و کاستی‌ها را بکنیم؛ اما کفایت نمی‌کند. از ظرفیت جوانان نیز باید استفاده کرد.

او با اشاره به سه کلمه فرهنگ و ارشاد و اسلامی در عبارت این اداره‌کل گفت: احیای تقویت فرهنگ از نوع اسلامی‌اش وتبلیغ و ترویج از نوع اسلامی‌اش مطرح است. ما به دنبال هنر اسلامی و فرهنگ دینی و انقلابی هستیم؛ آنچه می‌تواند به انسان تعالی ببخشد.

جان‌نثاری در پایان گفت: ما تمام ظرفیت‌های استان را در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذاریم و از مدیران این نهاد حمایت می‌کنیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان معرفی شد

توقع وزارتخانه از اصفهان در میدان‌داری و ایجاد یک حرکت قرارگاهی

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها بیان کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجعیت و تنظیم‌گری در سنوات گذشته به جهات مختلف مخدوش شده بود و نیاز به تجدید قوایی جدی داشت. برای مثال، شورای هنر بعد از ۱۳ سال تعطیلی احیا شد و کارش را ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی آغاز کرده و هر دو هفته جلسه دارد. هر جلسه هم با یک خروجی مثل راه‌اندازی بنیاد ملی پویانمایی یا سند ملی موسیقی همراه بوده است. همچنین تقویت گفتمان هویت ایرانی اسلامی موضوعی پررنگ و جدی است که با اهتمام خادمان وزارت شکل گرفته است.

سید محمد هاشمی در خصوص جایگاه اصفهان بیان کرد: اصفهان یکی از قله‌های رفیع فرهنگ و هنر و رسانه کشور است. در این راه رونق و توسعه فرهنگی و هنری و تولیدات بر بستر هویت ایرانی و اسلامی می‌تواند نقش بزرگی را ایفا کند.

هاشمی در پایان اظهار کرد: در وزارت این توقع را از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان داریم که با میدان‌داری و ایجاد یک حرکت قرارگاهی بین بخش‌های مختلف اتفاقات بزرگی را رقم زند. ما در مدیریت استانی این آمادگی را داریم که با کمک استانداری با عملیاتی کردن بعضی از قوانین کارهای بزرگی انجام دهیم.

اصحاب رسانه مدیرشناس‌اند

عضو شورای اطلاع‌رسانی اصفهان با اشاره به سخن شهید بهشتی مبنی بر انقلاب ما انقلاب ارزش‌هاست، گفت: انقلاب شد تا ارزش‌هایی که در رژیم گذشته در جامعه مطرح بود، تغییر کند و ارزش‌های دیگری جایگزین شود. از جمله کسانی که پیشانی معرفی و اجرای این ارزش‌ها هستند، مدیران جامعه‌اند؛ مدیرانی که قرار بود بعد از تغییر ارزش‌ها با اصل مردم‌داری و تواضع و ساده‌زیستی بتوانند به جامعه خدمت کنند و نگاهی جدید را به جامعه درباره مدیران نشان دهند.

منصور گلناری افزود: تعداد مدیرانی که این ویژگی‌ها را داشتند بسیار بود؛ اما از دهه دوم به بعد مقداری از سبک مدیریتی ابتدای انقلاب فاصله گرفتیم. اگرچه هنوز در سطح عالی و استان‌ها مدیران زیادی با این ویژگی‌ها مدیریت می‌کنند؛ مقداری بها دادن جامعه به این‌گونه مدیران کم است و باید بیشتر به ایشان بها داد تا بتوانند بهتر خدمت کنند.

گلناری در نقد ناترازی فرهنگی عنوان کرد: در دولت سیزدهم اصطلاح ناترازی مطرح شده و در حوزه فرهنگ نیز ناترازی بسیار داریم. ناترازی یعنی درامد یک سلبریتی از مدیر ارشاد یک شهر بیشتر باشد. این یک درد است که مدیر ارشاد بگوید من می‌خواستم کارهای بسیاری انجام دهم اما اعتبار نداشتم. از شعار فاصله بگیریم و عملاً به فکر فرهنگ باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها