یکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
کتابخانه عمومی «شهید سلیمانی» شهر لطیفی لارستان افتتاح شد

فارس-کتابخانه عمومی خیرساز «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در شهر فاقدکتابخانه لطیفی شهرستان لارستان با حضور محمدرضا هراتی معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، کتابخانه عمومی «سردار شهید حاج قاسم سلیمانی» در مراسمی با حضور محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، حجت الاسلام سیدمختار موسوی خرم، امام جمعه لارستان، مسئولان شهر لطیفی، خیرین و دیگر مسئولان شهرستان، به بهره برداری رسید.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم گفت: برای من توفیقی است که در مراسم افتتاح کتابخانه‌ای که با نام شهید بزرگوار سردار حاج قاسم سلیمانی مزین است، حضور دارم. نهاد در تلاش برای توسعه خدمات است. خوشبختانه این کتابخانه به مدت یک ماه است که آغاز به کار کرده و قدم مبارک شهروندان شهر به این کتابخانه گشوده شده است.‌

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی پس از مدارس و مساجد بزرگترین شبکه فرهنگی-اجتماعی کشور است، گفت: کتابخانه های عمومی دیگر مانند گذشته نیست که تنها شامل فضایی متشکل از مجموعه کتاب‌ها و سالن مطالعه باشد. کتابخانه‌های عمومی در حال تبدیل شدن به پاتوق‌های اجتماعی- فرهنگی هستند. امروز در کشور کتابخانه‌هایی وجود دارد که بیش از ۶۰ نوع خدمت ارائه می‌دهند.

هراتی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی کشور در حال نزدیک شدن به فضای استاندارد جهانی است، تصریح کرد: از شروع دولت سیزدهم در کتابخانه‌های عمومی در حال توسعه خدمات هستیم. خدماتی همچون حوزه های کسب و کارهای کوچک، آموزش و مسائل فرهنگی و تخصصی حوزه کودک و نوجوان، گروه‌های خاص و… در کتابخانه‌های عمومی صورت می گیرد و امیدواریم این خدمات با کمک کتابخانه‌های عمومی لارستان در این شهرستان توسعه یابد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین با گرامیداشت یاد حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی از دو جهت پیروز است؛ ایشان هم دشمن را به هلاکت رساند و هم با شهادت و ریختن خونش کماکان قلوب مردم را فتح می‌کنند.

هراتی با بیان اینکه به‌جز مقام معظم رهبری هیچکس نمی‌تواند شهید سلیمانی را توصیف کند، گفت: هر سال تلاش می‌کنیم رویدادهایی را با محوریت این شخصیت بزرگ برگزار کنیم و با برگزاری هر رویدادی ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی و منش شهید سلیمانی آشنا می شویم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این آیین با بیان اینکه کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهر لطیفی، سیزدهمین کتابخانه عمومی شهرستان لارستان است، گفت: از خانواده خیر و مجموعه شورا و شهرداری که در به ثمر رسیدن این کتابخانه نقش داشته‌اند، تشکر می کنم.‌

محمدحسین فیروزی گفت: برای ما در مجموعه کتابخانه عمومی بهترین ثمره افتتاح کتابخانه، استفاده از آن است. در همین چند وقت کوتاه راه اندازی این کتابخانه شاهد استقبال مردم از این کتابخانه و توجه خیرین و مسئولان در تجهیز کتابخانه بوده‌ایم.

وی افزود: این کتابخانه در ابتدا در یک طبقه تجهیز شد؛ اما با نیت نیک خانواده خیّر ساختمان طبقه همکف نیز به کتابخانه اضافه شد.

حسین طالبی، رئیس شورای شهر لطیفی نیز در ادامه این مراسم گفت: ساختمان کتابخانه، منزل حاج فتح الله مرادی بود که پس از وفات ایشان با تصمیم وارثان، برای ایجاد کتابخانه اهدا شد. همچنین بیش از یک میلیارد به همت شهرداری برای تجهیز آن هزینه شده است.

حجت الاسلام سیدمختار موسوی خرم، امام جمعه شهرستان لارستان نیز در این آیین، کتاب را عامل شکل گیری جوامع و اعمال و رفتار فردی و اجتماعی دانست و گفت: انسان، جهان بینی خود را با کتاب شکل می دهد. در طول تاریخ ما اگر شخصیتی هایی همچون امام خمینی (ره) و شهید سلیمانی شکل گرفت به خاطر توجه به کتاب بوده است.

وی با بیان اینکه خداوند در کتاب آسمانی خود به قلم، قسم می خورد، افزود: معجزه پیامبر از جنس بیان و اندیشه است. لذا اهمیت کتاب و افتتاح کتابخانه بسیار زیاد است. اگر زیرساخت فرهنگی را برای جوانان فراهم کنیم، میل و اشتیاق به کتابخوانی ایجاد می شود.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه عمومی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر فاقدکتابخانه لطیفی به همت حاج فتح الله مرادی، خیر نیک اندیش شهرستان لارستان اهدا و با همکاری شهرداری لطیفی و اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس تجهیز شده است. این کتابخانه با ابعاد ۱۵۰ متر مربع در شهر لطیفی به عموم مردم خدمات ارائه می‌دهد و نهمین کتابخانه عمومی شهری و سیزدهمین کتابخانه عمومی شهرستان لارستان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها