پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
تولید ۱۲۰۰ عنوان اثر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای جامعه نخبگانی

قم - مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از تولید ۱۲۰۰ عنوان اثر پژوهشی از سوی این مجموعه برای جامعه نخبگانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، کمال حاجیانی مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی مایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی در مجتمع امام خمینی (ره) قم، گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، نهادی علمی فکری و دارای مجوّز رسمی است و با هدف پژوهش و گسترس علوم و فرهنگ اسلامی توسط استاد رشاد و بنا بر منویات مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۳ تأسیس شد.

وی افزود: در این سال‌ها آثار بسیار ارزشمند را در حدود بالغ بر ۱۲۰۰ عنوان اثر پژوهشی در موضوعات فقهی، فلسفی، انقلاب اسلامی و … به جامعه علمی و نخبگانی ما عرضه کرده است، امسال نیز ۳۰ اثر پژوهشی جدید داشته‌ایم که به چاپ رسیده است.

مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های این پژوهشگاه مربوط به دانشنامه‌نگاری است که چندین دانشنامه از جمله دانشنامه علوم قرآن، دانشنامه فاطمی و دانشنامه امام علی (ع) از سوی این مرکز به زیور طبع آراسته شده اند.

حاجیانی کانون اندیشه جوان را از دیگر مراکز وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اعلام کرد و گفت: کانون اندیشه جوان به عنوان مجموعه ای فکری، اندیشه‌ای و فرهنگی با هدف نخبه‌پروری و کادرسازی برای جبهه فکری انقلاب اسلامی در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در سال ۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی دارای ۲۹ گروه پژوهشی در قالب چهار پژوهشکده حکمت و دین پژوهی, پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی، پژوهشکده نظام‌های اسلامی و پژوهشکده دانشنامه‌نگاری دینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها