پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
رویداد فرهنگی «ما و سردار ما» به کار خود پایان داد

زنجان- به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان رویداد فرهنگی «ما و سردار ما» برگزار و نفرات برگزیده معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ برنامه معرفی زندگی و سیره زندگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مراکز کانونی زنجان اجرا شد و در نهایت بخشی از کتاب «من حاج قاسم هستم» برای کودکان قرائت شد.

همچنین برنامه‌های مختلفی از قبیل معرفی شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)، شعرخوانی درباره روز مادر، ساخت کارت پستال تبریک روز مادر، نمایش فیلم و خوانش داستان «همسایه» درباره‌ی حضرت فاطمه (س)، معرفی شخصیت «سردار سلیمانی» و پخش کلیپی درباره این شخصیت و ایستگاه سفالگری با موضوع لاله (نماد شهدا) اجرا شد.

در پایان این برنامه دانش آموزان با هویت ایرانی و اسلامی این سردار دلاور آشنا گشته و زمینه‌های فکری ایشان برای آنها تبیین و آشکار شد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی علوم و نجوم در مرکز علوم و نجوم زنجان

یکی از موضوعات مورد توجه مسئولان مرکز علوم و نجوم زنجان؛ آموزش به اعضا در مسائل مختلف علمی است.

در این حوزه توانمندسازی اعضا از جمله خلاقیت اعضا در طراحی و ساخت کاردستی‌های متنوع با زمینه علمی مانند شاخه زیست شناسی، زمین شناسی، نجوم، ریاضیات، رباتیک، خلاقیت‌های شیمی، آزمایش‌های فیزیک، هوافضا از اولویت‌های این مرکز است.

این مرکز علاوه بر دارا بودن فضای کتابخانه، از امکاناتی همچون گنبد افلاک‌نما و دستگاه آسمان‌نمای تمام دیجیتال، رصدخانه، امکانات رصدی در حد آموزشی و پژوهشی برخوردار است.

رویداد فرهنگی «ما و سردار ما» به کار خود پایان داد

به مناسبت سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با همکاری صدا و سیمای مرکز زنجان رویداد فرهنگی هنری «ما و سردار» را ویژه بچه‌های مسجدی استان زنجان برگزار شد.

این رویداد فرهنگی در بخش های دلنوشته، شعر، دکلمه و نقاشی و در موضوعات لحظه شنیدن خبر شهادت سردار، وصیت نامه سردار و نامه‌ای به سردار برگزار شد.

پس از گردآوری و تقسیم‌بندی آثار طی مراسمی نفرات برگزیده در هر بخش معرفی شده و به کسانی که بهترین روایت و دلنوشته را داشتند جوایزی اهدا شد.

برگزاری مسابقه فرهنگی عفاف و حجاب در ایجرود

مسابقه فرهنگی عفاف و حجاب با عنوان درّ زرین (نوشته‌های فاطمی) در ایجرود برگزار شد.

این مسابقه در ۴ محور دلنوشته - داستان کوتاه - خاطره نویسی و شعر برگزار و به ۴ نفری که بهترین اثر را از نظر داور مسابقه داشتند جوایزی اهدا شد.

به گفته مسئولان برگزاری این جشنواره؛ قرار است بهترین روایت‌ها درباره حجاب تبدیل به کتابچه شده و برای استفاده بین دانش‌آموزان شهرستان توزیع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط