دوشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
خرید کتاب جایگزین حبس در شهرستان چایپاره

آذربایجان‌غربی_ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی از صدور مجازات جایگزین حبس برای ۲۷ متهم درشهرستان چایپاره خبر داد که خرید کتاب یکی از این موارد است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، ناصر عتباتی گفت: در راستای اجرای سیاست کلی قوه قضائیه مبنی بر حبس زدایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه برای ۲۷ متهم چایپاره مجازات جایگزین حبس صادر شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: این مجازات‌ها جایگزین حبس شامل خرید و تامین ملزومات بهداشتی و درمانی معلولین جسمی و حرکتی تحت پوشش اداره بهزیستی به نفع اداره بهزیستی شهرستان چایپاره، خرید علائم جاده‌ای راهنمایی و رانندگی برای نصب در راه‌های روستایی چایپاره – چالدران، هزینه ترمیم و بازسازی ابنیه و آثار میراث فرهنگی، خرید لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت با معرفی اداره آموزش و پرورش چایپاره و خرید کتاب برای کتابخانه عمومی چایپاره است.

وی افزود: ارزش ریالی این آرای جایگزین حبس جمعاً به میزان ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال است که تحت نظارت دستگاه قضایی و سازمانهایی که این احکام به نفع آنها صادر گردیده صرف امور صدر الذکر خواهد شد.

عتباتی ادامه داد: در کنار برخوردهای قاطع قضایی، رویکرد کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات جایگزین حبس در جرائم سبک و کم اهمیت با هدف ارائه خدمات عام المنفعه مورد تاکید است.

وی ادامه داد: مسلماً هر چقدر بتوانیم فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه به معنای واقعی تقویت کنیم و مردم را به این سمت و سو سوق دهیم و علاقه‌مند کنیم و بر این اساس مناسبت‌های اجتماعی تنظیم شود، بیشتر آسیب‌های اجتماعی اتفاق نخواهد افتاد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها