پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
۴۰۰ جلد کتاب توسط ستاد اقامه نماز چاپ شده است

زنجان- قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: از ابتدای فعالیت ستاد اقامه نماز تاکنون ۴۰۰ جلد کتاب به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، احمد زرهانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت اجلاس سراسری نماز برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در امتداد رهنمودهای مقام معظم رهبری با همراهی امام جمعه و استاندار زنجان، سی امین اجلاس سراسری نماز را به میزبانی زنجان برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه اجلاس سراسری نماز با هدف ایجاد زمینه های فرهنگی و اجتماعی مناسب برای ترغیب نسل نو به اقامه نماز و براساس معرفت، بصیرت و بینش اسلامی برگزار می شود، تصریح کرد: براین اساس برنامه‌ریزی شده است تا دستگاه‌های ذی ربط در تعلیم و تربیت و پروش فکری نسل نو به سه سوال مهم پاسخ دهند.

زرهانی گفت: هدف از برگزاری این اجلاس مطالعات و آسیب‌شناسی در نماز نسل نو با تمرکز بر مدرسه؛ مسجد و دانشگاه است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: هدف هم این است دستگاه‌هایی که وظیفه دارند با چه مشکلاتی رو به رو هستند و افق آینده آنها چیست.

وی با اشاره به اینکه طبق هماهنگی روز شنبه تعدادی از برنامه‌های دستگاه‌ها در قالب اجلاس نماز رونمایی خواهد شد، گفت: برای این کار ۱۳ دستگاه از آبان ماه کمیته ملی و استانی تشکیل داده و چالش‌های مربوطه را ارزیایی کرده‌اند که در روز اجلاس گزارش‌ها ارائه خواهد شد.

زرهانی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس همین مطالعات بالغ بر ۲۷۰۰ نمازخانه در راه‌های مواصلاتی کشور ایجاد شده است، گفت: این نهضت ساخت همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه فرهنگی بالغ بر ۴۰۰ جلد کتاب چاپ شده است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: آخرین دستاورد ستاد اقامه نماز هم دو ۱۴ جلد کتاب است که در حوزه کودکان به چاپ رسیده است.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب در حاشیه اجلاس نماز هم خبر داد و گفت: این نمایشگاه در مصلی دایر می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز یک دستگاه ناظر است و متناسب با آن هم ارزیابی لازم انجام می‌شود که در قالب دریافت گزارش از دستگاه‌ها و … است.

زرهانی با اشاره به اینکه ما معتقد نیستیم که ۱۰۰ درصد اقدامات در حوزه نماز انجام شده است، گفت: ما به دنبال ارتقای فعالیتها هستیم و هرگز از وضعیت موجود راضی نیستیم؛ چون در آن صورت باید منحل شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط