پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
«ما را بکشید... زنده‌تر می‌آییم»

بوشهر – شاعران جنوبی پس از انتشار خبر شهادت و مجروح شدن تعدادی از هم‌وطنانمان در حادثۀ تروریستی کرمان با محکوم کردن آن، شعرهایی را با محوریت این حادثه سرودند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، در بعد از ظهر ۱۳ دی، همزمان با چهارمین سالگرد شهادت شهید سرادر قاسم سلیمانی، این بار زائران وی در مسیر گلزار شهدای کرمان هدف کینۀ دشمنان قرار گرفتند تا ژرفنای نفرت و کینه خود را نسبت به ملت ایران، با مجروح کردن و شهادت تعدادی از زائران بی‌دفاع مقبرۀ سردار سلیمانی نمایان کنند.

انتشار این خبر، روح ملت ایران را جریحه‌دار کرد و قشرها و شخصیت‌های مختلفی در محکوم کردن این حادثه بلافاصله بیانه و پیام تسلیت خود را منتشر کردند. در این میان، شاعران بوشهری این حادثۀ مهیب و مرگبار را یک حادثۀ ضدبشری و نقطۀ سیاهی در کارنامۀ دشمنان دانستند و با انتشار اشعاری با مجروحان و خانواده‌های آن‌ها و شهدای این حادثۀ تروریستی که در پی دو انفجار مهیب روی داد، ابراز همدردی کردند.

حیدر منصوری، شاعر آیینی استان بوشهر که از اهالی آبدان شهرستان دیّر است، با سرودن شعری اندوه و خشم خود را نسبت به این حادثۀ تلخ این‌گونه توصیف کرد:

«عمری‌است به دست داس دارد دشمن

خوف از تو و باغ یاس دارد دشمن

از هیبت چشمان تو نه؛ بعد از این

از زائر تو هراس دارد دشمن»

سیدمرتضی کراماتی دیگر شاعر جنوبی که از خطۀ بردستان استان بوشهر است، نیز با محکوم کردن این حادثۀ جانکاه، شعری را بدین شرح سرود:

«خبری تلخ به جریان افتاد

شعله در جان درختان افتاد

قتل عامی شد و در یک لحظه

لاله در خاک فراوان افتاد

غصۀ تازه نمایان شده است

تا دلم یاد شهیدان افتاد

خط خون دامنه‌اش گسترده

رد بغداد به کرمان افتاد

گرمی شوق سلیمانی‌ها

در دل سرد زمستان افتاد

روبه این‌بار هم از حول حلیم

گذرش بیشۀ شیران افتاد

خم نشد قامت ایران عزیز

نگهم تا به خراسان افتاد»

غلامرضا ابراهیمی، دیگر شاعر آیینی جنوبی هم در محکومیت این حادثۀ انسانی سرود:

«دیدار- تو، هر سال به‌سر می‌آییم

بی‌ترس و هراس از «خطر» می‌آییم

در رگ رگ ما خون سلیمانی‌هاست

ما را بکشید… زنده‌تر می‌آییم»

به گزارش ایبنا؛ حادثۀ تروریستی کرمان که بعدازظهر چهارشنبه همزمان با ۱۳ دی، سالروز شهادت شهید سردار قاسم سلیمانی با دو انفجار در مسیر زائران در گلزار شهدای کرمان اتفاق افتاد، طبق آخرین آمار اعلام‌شده از سوی مرکز اوژانس کرمان تا صبح پنجشنبه، ۹۵ شهید و ۲۸۴ مجروح داشته است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    کرمان ما چون کربلاشد روز مادر از نو شکسته گوییا پهلوی مادر دنیا بدان ما ملت خون خداییم دستان قاسم شاهدان تا روز محشر اهل حسینیم و حسینی و غیوریم مایاور مستضعفان ، خصم ستمگر ماجانفدا سردار میهن را سپاهیم لبیک یا سیدعلی،آقاورهبر تاپای جان برعهدوپیمان پایبندیم ماقوم سلمانیم از یاران حیدر ای اهل صهیون مرگ بر نیرنگتان باد کفتارداعش،کی حریف شیرخیبر؟ تکرارروضه،کربلا، سوگ سه ساله باواژه های گوشواره،گوش،دختر دریاب مارا مهدی ای پور پیمبر ای منتقم،فرمانده ،ای سالاروسرور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط