پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
پرچم سیاه بر فراز گنبد حرم رضوی

خراسان‌رضوی- در پی شهادت جمع کثیری از هموطنان در حادثه تروریستی کرمان و با دستور تولیت آستان قدس رضوی، پرچم سبز گنبد رضوی به نشانه عزا با پرچم سیاه تعویض شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در پی حادثه تروریستی مزار گلزار شهدای کرمان و اعلام عزای عمومی در کشور، با دستور تولیت آستان قدس رضوی، راس ساعت هشت چهارشنبه پرچم سبز برافراشته شده بر فراز گنبد حرم مطهر با پرچم سیاه تعویض شد و آستان ملکوتی امام هشتم (ع) که میزبان جشن‌های ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن و مادر بود، حال و هوای عزا به خود گرفت.

همچنان ریسه‌های رنگی که به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در صحن‌های حرم مطهر نصب و روشن شده بود، به احترام شهدای این حادثه خاموش شد.

پرچم سیاه بر فراز گنبد حرم رضوی

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز در پیامی واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان را تسلیت گفت؛ متن پیام وی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

با نهایت تأسف و تأثر، واقعه تروریستی گلزار شهدای کرمان و شهادت مظلومانه جمعی از دلدادگان مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی در روز میلاد حضرت زهرا (س) را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، خانواده معظم شهدای این حادثه و عموم مسلمین و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

این جنایت ایادی استکبار در سالروز شهادت سردار رشید و پرافتخار اسلام، خادم الرضا (ع) حاج قاسم سلیمانی، نشانه بارزی از اثرگذاری مکتب شهید سلیمانی و ضعف و استیصال اذناب پلید شیطان صفت است که حتی تاب تماشای اظهار عشق و ارادت مردم غیور ایران اسلامی به ارزش های انقلاب و مکتب این شهید بزرگوار را نیز ندارند.

این‌جانب در جوار بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ضمن محکومیت این جنایت بزدلانه و کور، علوّ درجات را برای شهدای مظلوم این واقعه و شفای عاجل برای مجروحان عزیز را از خدای متعال خواستارم.

ان‌شاءالله با درایت و هوشمندی سربازان غیور میهن اسلامی به زودی شاهد مجازات و انتقام این جنایت از عاملان و آمران کوردل باشیم.

پرچم سیاه بر فراز گنبد حرم رضوی

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی نیز به مناسبت شهادت جمعی از هموطنان عزیز در کرمان در پیام تسلیتی نوشت:

تروریست‌های کوردل و سرسپرده استکبار جهانی، امروز امت ولایتمدار و شهید پرور ایران اسلامی را هدف ترورهای کور و ناجوانمردانه قرار دادند و پیکر بیش از یکصد تن از هموطنان ما را در دیار سردار شهید سلیمانی و در سالگرد شهادت آن عزیز، در خون خود غوطه‌ور کردند.

بزدلان زبون از آن رو که توان مقابله با دلاور مردان نظامی و انتظامی ما را ندارند این بار هم به سراغ مردم بی‌دفاع کوچه و بازار رفتند تا از وفاداران به نظام مقدس اسلامی انتقام بگیرند و به خیال خام خویش مردم ما را از حضور در صحنه‌های انقلاب بترسانند.

اگر منافقین دست پرورده شیطان بزرگ در جریان ترورهای کور خود، در دهه ۶۰ توانستند سد راه سیل خروشان ملت مسلمان ایران شوند اینان نیز می‌توانند گلزار شهدای کرمان را خالی از مردم نمایند و با هدفی واهی، نظام اسلامی را متزلزل کنند.

به عنوان سربازی جان بر کف با ملت و رهبر عالیقدر خویش، تجدید عهد و پیمان می‌نمایم که انتقام شهدای امروز کرمان را خواهیم گرفت و مسببان این ترور خونبار را به سزای اعمال جنایتکارانه خود خواهیم رساند.

اینجانب وقوع حادثه مرگبار گلزار شهدای کرمان را که به شهادت و زخمی شدن صدها تن از هموطنانمان منجر گردید، به محضر امام عصر، عجل الله تعالی، حضرت رضا (علیه السلام) رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مردم شریف ایران اسلامی به ویژه خانواده و بستگان داغدار شهدا و استاندار، بزرگان و مدیران استان کرمان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال برای بازماندگان شهدا، صبر و بردباری و اجر الهی مسئلت دارم.

روح بلند شهدای امروز ما با صلحا و علما محشور باد.

پرچم سیاه بر فراز گنبد حرم رضوی

لغو اکران فیلم‌های کمدی سینماهای خراسان رضوی

همچنین در پی حادثه تروریستی کرمان و اعلام عزای عمومی در سراسر کشور در روز پنجشنبه، ۱۴ دی ماه، به جهت احترام به شهدای این حادثه تروریستی اکران تمامی فیلم‌های کمدی در سینماهای خراسان رضوی در روز ۱۴ دی لغو شد.

اکران سایر فیلم‌های غیرعمدی لغو نشده است، اما برخی از سینماها به جهت احترام به این اتفاق دردناک، پنجشنبه، ۱۴ دی را تعطیل اعلام کرده و اکران تمامی فیلم‌های خود را لغو کرده‌اند.

سینماهای قدس تایباد، ایران کاشمر و مهر سبزوار و سینماهای آفریقا، مهرکوهسنگی، هویزه، ویلاژتوریست، سیمرغ و پارک بازار در مشهد به دلیل احترام به حادثه تروریستی کرمان، پنجشنبه ۱۴ دی را تعطیل اعلام کرده‌اند.

اضافه می شود همزمان با بزرگداشت باشکوه سالگرد شهادت خادم‌الرضا (ع) حاج قاسم سلیمانی در کرمان و حضور انبوه عاشقان و دلدادگان، با اقدام بزدلانه کوردلان و دشمنان ایران اسلامی، بیش از ۱۰۰ تن از هموطنانمان به فیض شهادت نائل آمدند و جمع کثیری نیز مجروح شدند.

بیانیه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی

سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم در پی جنایت ددمنشانه دشمنان این مرز و بوم و ترور ناجوانمردانه هموطنانمان در مراسم سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی بیانیه ای را صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
وَ الَّذینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللهُ رِزْقًا حَسَنًا

شهادت مظلومانۀ تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان در اقدام تروریستی، در مسیر گلزار شهدای کرمان، در سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی، به دست تروریست‌های مزدور، قلب‌ها را متألم گرداند و بار دیگر قساوت و خباثت دشمنان ملت ایران اسلامی را آشکار ساخت و همۀ ملت ایران را داغدار کرد.

بی شک این اقدامات که از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون بارها از سوی دشمنان نظام و مردم، در کشورمان به وقوع پیوسته‌است، کوچک‌ترین خللی در اراده و عزم مردم بزرگ ایران در مبارزه با استعمارگران جهانی و دشمنان قسم‌خوردۀ انقلاب وارد نخواهد کرد.

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ضمن محکوم کردن این حرکت غیر انسانی و ابراز همدردی با خانواده شهدا و مجروحان حادثۀ تروریستی مزار شهدای کرمان، از تمامی دستگاه‌های امنیتی و قضایی، درخواست دارد که عاملان این جنایت را شناسایی کرده و به مردم شریف ایران، معرفی نمایند تا به سزای عمل ننگین خود برسند؛ بنابراین، ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثۀ تروریستی، همدردی خود را با خانواده‌های شهدای عزیز ابراز و در جوار بارگاه امام مهربانی‌ها، حضرت رضا (ع)، صبر و اجر الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسئلت می‌نماییم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط