چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
غذای دانشجویی: لذت بردن از غذا با کمترین بودجه

آشنایی با لیست غذاهای سریع و ارزان می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در این دوران غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای را امتحان کنند. در این مقاله می‌توانید با لیستی از خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای دانشجویی آشنا شوید.

‌خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ یکی از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های دانشجویی، غذاهای ساده و سریع آن است که معمولاً مزه آن تا سال‌ها بعد از تمام کردن درس نیز در ذهنتان می‌ماند. از آن جایی که اکثر دانشجویان در زمان تحصیل با هزینه‌های زیادی روبرو هستند و زمان زیادی برای درست کردن غذا ندارند، آشنایی با لیست غذاهای سریع و ارزان می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا در این دوران غذاهای متنوع و خوشمزه‌ای را امتحان کنند. در این مقاله می‌توانید با لیستی از خوشمزه‌ترین و ارزان‌ترین غذاهای دانشجویی آشنا شوید.

۱- سالاد الویه

سالاد الویه یکی از ساده‌ترین و محبوب‌ترین غذاهای دانشجویی است که معمولاً برای تهیه آن نیازی به پخت مرغ نیز ندارید. برای تهیه الویه دانشجویی تنها باید سیب زمینی را بپزید و خوب له کنید. سپس سیب زمینی له شده را با خیارشور خرد شده، ۱ یا ۲ عدد تخم مرغ پخته و له شده، سس مایونز و خیارشور ترکیب کنید. برای مزه دار کردن این غذا نیز حتماً مقداری نمک، فلفل سیاه، آویشن و آبلیمو به آب اضافه کنید. پیشنهاد می‌شود این غذا را کمی بیشتر درست کنید و روز بعد نیز با استفاده از نان باگت و سالاد الویه خانگی یک ساندویچ درست کنید و آن را همراه خود به دانشگاه ببرید.

۲- عدسی

یکی از مفیدترین و ساده‌ترین غذاهای دانشجویی عدسی است. می‌توانید از عدسی برای هر سه وعده غذایی خود استفاده کنید. این غذا فوق العاده مغذی و سالم است و بسیار سریع آماده می‌شود. برای تهیه عدسی ابتدا باید یک عدد پیاز را خرد و در روغن سرخ کنید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و همراه با پیاز در روغن تفت دهید. در ادامه عدس را همراه با کمی آب اضافه کنید و صبر کنید تا عدس بپزد. بعد از اینکه عدس پخت، مقداری نمک و فلفل سیاه، دارچین و آویشن به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌تواند یک عدد سیب زمینی یا گندم نیز به عدسی خود اضافه کنید تا خوشمزه‌تر شود.

۳- گوجه بادمجان معروف

گوجه بادمجان یکی دیگر از غذاهای ساده و محبوب دوران دانشجویی است که می‌توانید آن را با هزینه بسیار کم و در عرض چند دقیقه حاضر کنید. برای تهیه این غذا باید بادمجان‌ها را در روغن آفتابگردان سرخ کنید. سپس پیاز و گوجه فرنگی را هم در روغن سرخ کنید. حالا همه مواد سرخ شده را روی هم بچینید و مقداری آب و رب به آن اضافه کنید. اجازه دهید غذای شما برای چند دقیقه روی حرارت بجوشد تا جا بیفتد. می‌توانید گوجه بادمجان را هم با نان تازه و هم برنج سرو کنید.

۴- سوسیس بندری

سوسیس بندری یک غذای جذاب جنوبی است که معمولاً پای ثابت غذاهای هفتگی دوران دانشجویی نیز محسوب می‌شود. طعم سوسیس بندری آنقدر خوشمزه است که هر کسی یک بار آن را امتحان کند، عاشق مزه این غذا خواهد شد. برای درست کردن سوسیس بندری ابتدا باید مقدار زیادی پیاز داغ آماده کنید. در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز داغ اضافه کنید و چند دقیقه در روغن سرخ کنید تا بوی خامی رب گوجه از بین برود. حالا سوسیس‌ها را به صورت حلقه‌ای خرد کنید و به ترکیب پیاز و رب اضافه کنید. اجازه دهید سوسیس‌ها در روغن سرخ شوند. می‌توانید مقداری سیب زمینی نیز به این غذا اضافه کنید. بعد از آماده شدن سوسیس بندری می‌توانید این غذا را با نان باگت میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

۵- سالاد سیب زمینی و شوید

غذای دانشجویی: لذت بردن از غذا با کمترین بودجه

اگر به دنبال یک غذای ارزان قیمت اما خوشمزه و متفاوت هستید، بهتر است سالاد سیب زمینی را امتحان کنید. سالاد سیب زمینی یک غذای ساده دانشجویی است که برای تهیه آن باید سیب زمینی را خوب بپزید. سپس آن را خرد کنید و با مقداری شوید تازه خرد شده یا شوید خشک، سس مایونز، نمک، فلفل سیاه و آبلیمو مزه دار کنید. مطمئن باشید از مزه این غذا به خصوص برای وعده شام بی‌نهایت لذت خواهید برد.

۶- تن ماهی و لوبیا

تن ماهی یکی دیگر از گزینه‌های محبوب در لیست غذاهای دانشجویی است که هم بسیار سریع آماده می‌شود و هم هزینه زیادی ندارد. برای تهیه ترکیب تن ماهی و لوبیا باید دو عدد کنسرو تن ماهی و لوبیا تهیه کنید. هر کنسرو را به مدت ۲۰ دقیقه در آب بجوشانید حالا مواد کنسرو را در ظرف تخلیه کنید و از طعم این غذا در کنار نان تازه لذت ببرید. اگر خودتان در خانه لوبیا دارید، می‌توانید به جای کنسرو لوبیا خودتان لوبیا را برای یک شب بخیسانید و آن را بپزید. سپس مقداری چاشنی و رب به لوبیا اضافه و صبر کنید تا آب آن بخار شود. حالا این لوبیای خانگی را همراه با تن ماهی سرو کنید.

۷- کوکو سیب زمینی

پیشنهاد بعدی ما برای غذای دانشجویی، کوکو سیب زمینی معروف و خوشمزه است. برای تهیه کوکو سیب زمینی باید از سیب زمینی پخته و رنده شده، پیاز رنده شده، مقداری شوید خشک، فلفل سیاه، زردچوبه و تخم مرغ استفاده کنید. همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و بعد مقداری از مواد را بردارید و بعد از حالت دادن به آن در روغن داغ سرخ کنید. پیشنهاد می‌شود در کنار این کوکو حتماً از مقداری گوجه و خیار شور استفاده کنید.

۸- کشک بادمجان

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه برای دوران دانشجویی کشک بادمجان است. برای تهیه کشک بادمجان ابتدا باید بادمجان را بشویید و روی شعله گاز کبابی کنید. سپس آن را با گوشت کوب له کنید و با مقداری کشک، پیاز داغ، سیر سرخ شده، نعنا خشک، نمک و فلفل سیاه ترکیب کنید. اگر به گردو دسترسی دارید، می‌توانید کمی هم گردوی خرد شده در کشک و بادمجان بریزید و این غذای ساده و خوشمزه را با نان بربری یا سنگک تازه میل کنید.

۹- دمی گوجه

یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهایی که می‌توانید در دوران دانشجویی درست کنید، دمی گوجه است. برای تهیه این غذا تنها به مقداری برنج هندی، پیاز، گوجه فرنگی و سیب زمینی نیاز دارد. برای شروع باید پیاز را در روغن سرخ کنید و بعد گوجه فرنگی رنده شده را اضافه کنید. در ادامه سیب زمینی را خرد و به این ترکیب اضافه کنید. حالا این مواد را به برنج اضافه کنید. یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج به آن آب اضافه کنید و اجازه دهید برنج شما به صورت کته آماده شود.

۱۰- پاستا پنیر

غذای دانشجویی: لذت بردن از غذا با کمترین بودجه

آخرین پیشنهاد ما برای روزهای دانشجویی پاستای پنیر است. برای تهیه این غذای خوشمزه به مقداری پاستا، همراه با پنیر فتا، سیر، گوجه، آویشن، نمک و فلفل نیاز دارید. برای شروع باید پاستا را آبکش کنید. سپس گوجه فرنگی، سیر، آویشن، نمک و فلفل را در ماهیتابه تفت دهید. در ادامه پنیر و روغن زیتون را اضافه کنید. زمانی که مواد پاستا پنیر شما آماده شد، پاستای پخته شده را به آن اضافه کنید و از مزه این غذای متفاوت دانشجویی لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها