دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
ناشران در نمایشگاه چند نسخه کتاب فروختند؟/ آمار ۵ روز فروش بخش مجازی

سخنگوی نمایشگاه کتاب در پنجمین نشست خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش ۴۳۰ هزار نسخه کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پنجمین نشست خبری سخنگو و قائم‌مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، (دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه) در ستاد اجرایی برگزار شد.

علی رمضانی با اشاره به حضور کنعانی‌مقدم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نمایشگاه کتاب گفت: مجموع فروش نمایشگاه کتاب تا روز پنجم، در بخش حضوری به ۱۷۲ میلیارد تومان رسید که ۱۱ میلیارد تومان در درگاه‌های رسمی و ۶۱ میلیارد تومان از طریق درگاه‌های غیررسمی مثل کارت به کارت انجام شده است.

وی افزود: از بخش مجازی نیز ۶۸ میلیارد تومان کتاب خریداری شده است که سهم ناشران ۴۷ میلیارد تومان و کتابفروشان ۲۱ میلیارد تومان است.

رمضانی با بیان اینکه تا پایان روز پنجم، حدود ۲۴۰ میلیارد تومان کتاب در دو بخش مجازی و فیزیکی فروخته شده است، عنوان کرد: طی این روزها ۴۳۰ هزار نسخه کتاب خریداری و در قالب ۱۲۲۰ بسته آماده سازی شده است.

قائم مقام نمایشگاه تهران با اشاره به نظرسنجی روزانه نمایشگاه کتاب تهران، توضیح داد: یکی از سوالات این بود که آیا از همزمانی برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مجازی و حضوری راضی هستید که ۷۲ درصد خیلی زیاد و ۲۲ درصد اعلام کردند زیاد راضی هستند و در مجموع سه‌چهارم مردم، این همزمانی را مفید تلقی می‌کنند.

به‌گفته وی، سه درخواست مردمی نیز معرفی کتاب‌های الکترونیکی، کمبود نمازخانه و کمبود غذای ایرانی بود.

وی درباره نقاط قوت نمایشگاه نیز گفت: رونمایی از کتاب‌ها، حضور گسترده طیف‌های مختلف مردم و رفتار محترمانه راهنمایان از نقاط قوت نمایشگاه از نگاه مردم بودند.

به‌گفته رمضانی، در مجموع مردم به نمایشگاه کتاب تهران از ۱۰۰ نمره ۷۲ دادند.

وی با اشاره به سه نقطه ضعف نمایشگاه نیز گفت: شلوغی سالن ناشران دانشگاهی، نبود تهویه مناسب و کافی نبودن مترجم برای بازدیدکنندگان غیرایرانی از نقاط ضعف نمایشگاه اعلام شده است.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۲۹ اردیبهشت از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها