دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۴
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به همت معاونت میراث‌فرهنگی کشور و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی و موزه ملی ایران با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی به همت معاونت میراث‌فرهنگی کشور و پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی و موزه ملی ایران با حضور علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور برگزار می‌شود. این برنامه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در تالار همایش‌های موزه ملی ایران برقرار است.

در بخش افتتاحیه مراسم بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی که با پخش نماهنگ شاهنامه کردی همراه است، مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه و جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران سخنرانی می‌کند.

در ادامه حکمت‌الله ملاصالحی، باستان‌شناس پیشکسوت و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران موضوع «ایران چگونه ماند؟» را به بحث می‌نهد، آزاده حیدرپور عضو هیأت علمی پژوهشگاه به بیان «روایت گردآفرید و سهراب» می‌پردازد، علیرضا قیامتی عضو هیأت علمی دانشگاه پیام نور مشهد «آیین شهریاری در شاهنامه» را بررسی می‌کند، محمدرضا معجونی به نقالی و شاهنامه‌خوانی ترکی می‌پردازد، نجیب بارور شاعر پنجشیری با موضوع «پاره‌های یک تن: شعرخوانی» سخن می‌گوید، عسکر موسوی پژوهشگر پیشین دانشگاه آکسفورد و مشاور پیشین وزیر علوم افغانستان عنوان «زمین و زمانه شاهنامه» را به بحث خواهد گذاشت، منوچهر فراویس، نویسنده و مدیر نشر زریاب به طرح موضوع «ستیز با میراث‌فردوسی در ایران شرقی» می‌پردازد و رجبعلی لباف خانیکی سرپرست کاوش‌های باستان‌شناسی توس به مروری بر کاوش‌های باستان‌شناسی در توس خواهد پرداخت.

در پایان این مراسم، که با پخش نماهنگ پارسی دری همراه است، کتاب‌های «پس از فردوسی جلد دوم»، «شاهنامه و هویت ملی جلد نخست» و «داستان‌های شاهنامه به نثر روان» رونمایی و شاهنامه‌خوانی کودکان به سرپرستی الهه تاجیک از کانون پرورش فکری کودک و نوجوان انجام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها