چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
۵ بانوی تاثیرگذار در حفظ و معرفی میراث تمدن ایرانی- اسلامی تجلیل شدند

کتابخانه و موزه ملی ملک، از بانوان واقف و خادم فرهنگ ایرانی- اسلامی، هم‌زمان با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها تجلیل کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتابخانه و موزه ملی ملک، از بانوان واقف و خادم فرهنگ ایرانی- اسلامی، هم‌زمان با برپایی آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها تجلیل کرد. در این آیین که روز سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ برگزار شد، بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران از خدمات و کوشش‌های فرهنگی دکتر هایده لاله (پیشکسوت باستان‌شناسی)، دکتر سوسن اصیلی (پیشکسوت کتاب‌داری و نسخه‌شناس)، فرزانه قایینی (پیشکسوت موزه‌داری)، دکتر میترا اعتضادی (پیشکسوت مرمت آثار تاریخی) و زنده‌یاد ایران دست‌غیب بهشتی (واقف آثار تاریخی) در زمینه حفظ و معرفی میراث تمدن ایرانی- اسلامی تجلیل و تقدیر کرد.

امیر خوراکیان رییس موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در آغاز این آیین گرامی‌داشت، با خیر مقدم به مهمانان جشن و یادآوری اهمیت تجلیل از جایگاه ویژه کنش‌گران و کوشندگان راه فرهنگ این سرزمین، رویکردها و محورهای تازه کتابخانه و موزه ملی ملک در مسیر گسترش فرهنگ را تشریح کرد.

به گفته رییس موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، توسعه برنامه‌های فرهنگی برپایه آثار این گنجینه، محوری‌ترین رویکرد این موسسه اعلام شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمدرضا اصلانی در جایگاه سخنران این آیین، با اشاره به جایگاه والای دختر دلبند پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم در فرهنگ دینی و مذهبی مسلمان، به ثمرات و دستاوردهایی اشاره کرد که باور به ارزش‌های حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در فرهنگ اسلامی و شیعی در سده‌های گذشته برجای گذاشته است.

شعرخوانی بانو سمانه خلف‌زاده، از دیگر برنامه‌های آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها و بزرگ‌داشت روز زن بود.

پخش کلیپ‌های آیینی و تخصصی درباره مناسبت این جشن و برنامه‌های فرهنگی تخصصی آن در زمینه‌های کتاب‌داری و موزه‌داری، از دیگر برنامه‌های آیین بود. دو نمایشگاه «تک‌اثر بیست و دوم: گفت‌وگوی گل و مرغ: قاب‌آینه لاکی با نقش گل و مرغ، متعلق به دوره قاجار» و «گزیده نسخه‌های خطی و نشریات تاریخی مرتبط با بانوان» نیز هم‌زمان با این آیین گشایش یافت.

آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها روز سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، با برنامه‌های گوناگون فرهنگی با حضور گسترده دوستداران فرهنگ و هنر در این موقوفه برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها