سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶
روایت مادر شهید از شاخه گلی برای حبیب

مازندران-مادر شهید «بواس» ماجرای تقدیم شاخه گل از سوی نوه‌اش به سردار سلیمانی را در سومین ویژه‌نامه روایت حبیب، روایت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، زهرا دلیلی مادر شهید حسین بواس شامگاه سه‌شنبه در سومین ویژه برنامه روایت حبیب در زورخانه عمادی، اظهار کرد: عادت داشتم هر وقت گلی هدیه می‌گرفتم آن گل را به مزار شهید حسین می‌بردم.

وی افزود: آن شب که در بابل با حاج قاسم دیدار داشتیم نوه‌ام یک شاخه گل گرفت و گفت می‌خواهم به سردار بدهم، در نماز بودیم هنگام رکوع، گل را گرفت و به سردار داد، دوباره در قنوت بودیم گلبرگی را به حاج قاسم هدیه کرد و حاج قاسم، گل را از محمدحسین من گرفت و عکاس این تصویر را ثبت کرد.

مادر شهید بواس گفت: حاج قاسم با این کودک نجوا می‌کرد و بسیار به خانواده و مادران شهدا احترام می‌گذاشت.

دلیلی با بیان اینکه از حاج قاسم تقاضا کردم که ما را هم به سوریه ببرد، تا پشت جبهه خدمت کنیم، تصریح کرد: سردار سلیمانی به من گفت مادران شهدا خیلی فضیلت دارند، همان شب حاج قاسم را برای سالگرد شهادت پسرم دعوت کردم.

این مادر شهید با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ۲بار از سوریه با من تماس گرفت، ادامه داد: به او گفتم حاج قاسم به خانه ما بیایید تا برای شما غذای محلی درست کنم.

روایت مادر شهید از شاخه گلی برای حبیب


وی با بیان اینکه وقتی سردار به شهادت رسید به خانه‌اش رفتم و خیلی ساده بودند، خاطرنشان کرد: گفتم زینب جان، بابا قول داده بود به خانه ما بیاید، حتماً لیاقت نداشتم که بیاید، اما من به خانه شما آمدم.

دلیلی اظهار کرد: زینب سلیمانی گفت پدرم به خانواده شهدا خیلی ارادت داشت و به جای حاج قاسم، من به خانه شما می‌آیم و من به او گفتم فرزندان من دوباره یتیم شدند.

سفارش شهید سلیمانی بهترین سبک زندگی است

فرمانده سابق لشکر ۲۵ کربلا در این مراسم گفت: امنیت و آسایش امروز را مدیون خون شهدا هستیم.

سردار حمیدرضا رستمیان اظهار کرد: شهید سلیمانی برای رهبر انقلاب اسلامی در هر میدانی که لازم بود حاضر می‌شد و دشمن ناجوانمردانه دست به ترور شهید سلیمانی زد.

وی با اشاره به شکل‌گیری مکتب سلیمانی، افزود: دشمن با ترور شهید سلیمانی، باعث حذف این شهید بزرگوار نشد.

این یادگار دفاع مقدس گفت: سفارش و تاکیداتی که شهید سلیمانی داشت بهترین راه و سبک زندگی برای ما است.

رستمیان تصریح کرد: اینها سفارش حاج قاسم است که امروز ایران اسلامی قرارگاه امام حسین (ع) و حرم است و اگر این حرم حفظ بماند سایر حرم‌ها محفوظ می‌ماند.

روایت مادر شهید از شاخه گلی برای حبیب


وی درباره دیگر سفارشات سردار سلیمانی ادامه داد: شهید سلیمانی معتقد بود برای قرار گرفتن در خیمه‌گاه امام حسین (ع) باید در کنار رهبر فرزانه انقلاب باشیم، اگر قرار است ملت سرنوشت‌ساز آخر الزمان و بسترساز ظهور امام زمان باشیم باید راه شهدا را طی کنیم.

فرمانده سابق لشکر ۲۵ کربلا خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی روزی و قدرت خود را از اشکی که در راه امام حسین (ع) می‌ریخت دریافت می‌کرد.

وی گفت: شهید سلیمانی تاکید داشت روزی جهاد را از حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) دریافت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها