دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
جشن امضای کتاب «قیزیل آلا» در اردبیل برگزار شد

اردبیل- جشن امضای کتاب «قیزیل آلا» نوشته محمود مهدوی با حضور نویسندگان و علاقه مندان در کتابفروشی شریعتی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در اردبیل، «کتاب قیزیل آلا» ماه گذشته توسط نشر آواز منتشر و به بازار کتاب آمد، این کتاب شامل ۱۲ داستان کوتاه به زبان ترکی است.

محمود مهدوی نویسنده کتاب در گفت‌وگو با ایبنا اظهار کرد: داستان‌های کتاب قیزیل آلا بیشتر مضمون اجتماعی دارد و در مکان‌هایی چون دریاچه گردشگری شورابیل، رودخانه بالیقلو چای و کوچه و پس کوچه‌های قدیمی شهر اردبیل روایت شده است.

وی با بیان اینکه جشن امضای کتاب به اندازه رونمایی از یک اثر اهمیت دارد، بیان کرد: به طور معمول ما نویسندگان کتاب‌های خود را به دیگران هدیه می‌دهیم و این سبب کاهش گرایش افراد به خرید و مطالعه کتاب می‌شود، در حالیکه هر چقدر در کنار هم کتاب را بخریم علاوه بر افزایش در میزان خرید کتاب انگیزه و رقابت در مطالعه بین شهروندان ایجاد می‌شود.

نویسنده و مدرس کارگاه‌های نویسندگی در استان از استقبال نویسندگان در جشن امضای کتاب قیزیل آلا را بابی برای خرید سایر کتاب‌های منتشر شده دانست و افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر آمار نویسندگان و تولید کتاب در استان اردبیل افزایش یافته است و برای ادامه این روند و تولید آثار با کیفیت نیاز به جذب خواننده و افزایش سطح مطالعه داریم.

محمود مهدوی از نویسندگان مطرح کشور است و تاکنون کتاب‌های مختلفی از وی در قالب رمان، داستان کوتاه و خاطرات رزمندگان شهدا و نمایشنامه چاپ شده است. وی اکنون مسئول آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان اردبیل و مدرس کارگاه داستان اردبیل است.

رمان «برادر خوانده»، مجموعه داستان «بغداددا قار یاغیر»، رمان برای «موشک ها سه تار می خوانم»، مجموعه داستان «سولماز در گودال خمپاره» و «هشت»، رمان نوجوان «بعلمی »، از آثار چاپ شده محمود مهدوی است.

وی همچنین در کنار کسب مقام‌های اول کشوری در جشنواره‌های جایزه داستان حماسی و جایزه امیر حسین فردی، ترجمه رمان‌های «بی‌بی آوازخوان من» و «شلوغی» و مجموعه داستان «۱۰ سپتامبر» از نویسندگان کشور جمهوری آذربایجان درکارنامه هنری و ادبی خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها