یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
برپایی نمایشگاه کتاب در بهادران/ برگزاری شب شعر «اسم شب، صبح است»

یزد - برگزاری نمایشگاه کتاب در دهستان بهادران و برگزاری شب شعر «اسم شب، صبح است» از جمله خبرهای کتاب و کتابخوانی در یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، برنامه های کتاب و کتابخوانی در سراسر استان با همکاری دستگاه های فرهنگی استان در حال برگزاری است که از جمله این برنامه ها می توان به نمایشگاه کتاب، شب شعر و نشست های فرهنگی اشاره کرد.

برگزاری پویش شب شعر مقاومت با عنوان «اسم شب، صبح است»

پویش شب شعر مقاومت به مناسبت چهلمین روز شهدای غزه با عنوان «اسم شب، صبح است» به همت بسیج دانشجویی و با مشارکت بسیج اساتید و نهاد کتابخانه‌های استان یزد در آموزشکده فنی امام علی (ع) یزد برگزار شد.

در این مراسم شاعران استانی و دانشگاهی به ارائه اشعار خود در خصوص مقاومت پرداختند.

برپایی نمایشگاه کتاب در بهادران/ برگزاری شب شعر «اسم شب، صبح است»

آغاز به کار نمایشگاه کتاب دهستان بهادران

نمایشگاه کتاب در دهستان بهادران با حضور مسئولان و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی در مسجد صاحب الزمان (عج) روستای مهدی آباد بهادران آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام سیدمهدی حسینی‌زاده امام جمعه دهستان بهادران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بیان کرد: کتاب یکی از شاخص‌های مهم فرهنگی و رشد جامعه است و قطعاً در هر جامعه‌ای به کتاب بیشتر توجه شود، نشانه رشد فرهنگی آن جامعه است.

مسعود خلیلی بخشدار مرکزی مهریز هم ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در دهستان بهادران برپا شده است.

محمدرضا دهقان نیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هم بیان کرد: از مدیران مدارس و مسئولان انتظار می‌رود که در قالب بسته‌های تشویقی، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به بازدید از نمایشگاه کتاب سوق دهند و بین آن‌ها و کتاب انس و الفت ایجاد کنند.

نمایشگاه بزرگ کتاب دهستان بهادران با هزار عنوان کتاب در ۷ هزار جلد با موضوعات دفاع مقدس و مدافعین حرم، ادبیات، تاریخ، کودک و نوجوان، مذهبی، روانشناسی و تربیتی تا ۱۹ آذرماه، میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

برپایی نمایشگاه کتاب در بهادران/ برگزاری شب شعر «اسم شب، صبح است»

برگزاری شب نشینی‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی عزآباد، روستای دوستدار کتاب

سومین دوره از شب نشینی‌های فرهنگی، ادبی و تاریخی روستای دوستدار کتاب با حضور محمدرضا قانع، مدیرکل اسبق اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد برگزار شد.

مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی استان یزد در این شب نشینی به ذکر سوابق عزآباد در حوزه کتاب پرداخت و گفت: سه کتاب قرآن خطی، زرکوب و حاشیه طلاکاری شده عزآباد در کتابخانه‌های معتبر کشور نگهداری می‌شود. یکی از این قرآن‌ها نسخه‌ای است که مرحوم ایرج افشار تاریخ‌نویس معاصر ایران در مسجد جامع عز آباد یافته و آن را به کتابخانه دانشگاه تهران سپرد. علی الظاهر این قرآن وقف بر مسجد خواجه علی عزآباد بوده است که این مسجد هم اکنون وجود خارجی ندارد.

مدیرکل اسبق کتابخانه‌های عمومی استان یزد بیان کرد: دو جلد قرآن خطی دیگر از مسجد جامع عزآباد نیز در کتابخانه وزیری یزد به‌امانت است که این دو نیز در حاشیه طلا کاری و زرکوب است و یکی از آن‌ها به خط مرحوم ملا ابوطالب بندرآبادی نگاشته شده است.

شرح ماجرای فدک و خطبه فدکیه به مناسبت ایام فاطمیه از دیگر مباحث این شب نشینی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط