پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
میزبانی یزد از بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی و ۲۰۰ قصه‌گوی برتر

یزد - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از میزبانی یزد از جشنواره بین‌المللی قصه گویی و ۲۰۰ قصه گوی کشوری خبر داد.

سیده عالیه قوامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی و میزبانی استان یزد گفت: این جشنواره با حضور ۲۰۰ قصه گوی برتر بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از برگزاری این جشنواره در سال گذشته در استان یزد و رضایت شرکت‌کنندگان از این جشنواره و میزبانی استان مجدداً شاهد میزبانی این جشنواره هستیم که افتخاری برای شهر جهانی یزد است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد بیان کرد: بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی با شعار «با قصه لبخند بسازیم» از ۲۷ آذر لغایت ۳۰ آذر همزمان با شب یلدا به میزبانی شهر یزد برگزار می‌شود.

قوامی ادامه داد: هدف اصلی جشنواره مردمی‌سازی و عمومی‌سازی قصه در بین خانواده‌ها است که بیش از ۱۷ هزار نفر نیز در این جشنواره شرکت کردند که در نهایت ۲۰۰ قصه انتخاب شده‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد اضافه کرد: پایش‌های منطقه‌ای در حال انجام است و ظرف روزهای آینده برترین‌ها معرفی و در مرحله پایانی جشنواره در طی سه روز در یزد اجرا و داوری خواهند شد.

قوامی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در این ایام در مجموع ۲۰۰ قصه‌گو و مهمان خواهیم داشت که فرصت خوبی برای معرفی شهر جهانی یزد از نظر فرهنگی گردشگری و… است.

وی اضافه کرد: داوری بخش بین‌المللی بین کشورهای ترکیه، آفریقای جنوبی، آرژانتین، هند، اسکاتلند، کنیا، انگلیس، مالزی، اگاندا، تانزانیا، لسوتو، لبنان و فرانسه انجام خواهد شد.

قوامی گفت: جشنواره بین‌المللی قصه گویی در بخش‌های مختلف کلاسیک و مدرن، آیینی سنتی، قصه گویی با زبان اشاره، قصه‌های ۹۰ ثانیه و همچنین سه موضوع جدید با عنوان قصه‌های ویژه سردار سلمیانی، و جایزه ویژه سلیمانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش طنز و جایزه ویژه لبخند، بخش کارآفرینی و معرفی کسب و کارها و مشاغل نیز امسال برای اولین بار در جشنواره اجرا می‌شود.

قوامی ادامه داد: در کنار جشنواره، بخش ویژه کودکان غزه در حال برنامه‌ریزی است و قرار است قصه گویی از فلسطین داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط