یکشنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای «سرباز وطن» در مهریز

یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای با عنوان «سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، احسان عابدی یکشنبه در نشست خبری جشنواره شعر منطقه‌ای «سرباز وطن» در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی جشنواره شعر منطقه‌ای با عنوان «سرباز وطن» به میزبانی شهرستان مهریز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این جشنواره استان‌های کرمان، اصفهان، خراسان جنوبی و یزد حضور داشتند و فراخوان این جشنواره در این استان‌ها ارائه شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: زمان برگزاری این جشنواره دی‌ماه همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی است.

عابدی گفت: از شاعران استانی نیز دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره حضوری پررنگ داشته باشند.

وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی در شهرستان مهریز افزود: در یک سال گذشته سه رویداد شعری در شهرستان مهریز داشتیم که شب شعر بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی، شب شعر بزرگداشت شهدای شاهچراغ و شب شعر دهستان بهادران از جمله این رویدادها بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: این جشنواره چهارمین رویداد حوزه شعر در شهرستان مهریز است که‌امیدواریم بتوانیم در سال آینده نیز به صورت کشوری برگزار کنیم.

عابدی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی حوزه شعر و ادب در استان ادامه داد: در مجموع در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۶۰ رویداد حوزه شعر و ادب در استان داشتیم که شاهد پویایی در این حوزه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: این هم افزایی ذیل موضوعات ارزشی، ملی و مذهبی مایه مباهات است که برای هنرمندان خط و خطوطی ایجاد می‌شود تا ذوق خود را برای درونمایه‌های مذهبی و انقلابی ارائه کنند.

وی گفت: کارگاه شعر «آسمان خیال» در مروست و خاتم با حضور اساتید برجسته شروع شد ه که تمرکز استعدادیابی حوزه شعر و شاعران دارد و در نظر داریم با تمرکز بر شهرستان‌های محروم جریان سالم و قوی در حوزه شعر پرورش دهیم.

تشییع پیکر شهید گمنان در شهرستان مهریز

محمد دهقان بنادکی فرماندار شهرستان مهریز نیز در این نشست بیان کرد: از مدت‌ها قبل تمرکز ما در شهرستان ایجاد هفته‌های خاص برای هنرمندان و هنردوستان بوده است و هر هفته برنامه‌های فرهنگی خوبی را نیز دنبال کرده‌ایم.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی شهرستان و معرفی چهره‌های دانش‌آموز شهید، جشنواره قورمه، نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب با حضور دانش‌آموزان، نمایشگاه کتاب شهری و روستایی، اجرای نمایشگاه سیار کتابفروشی در روستاهای شهرستان نیز برگزار کردیم.

وی گفت: در هفته آینده نیز تشییع پیکر شهید گمنام را خواهیم داشت.

فرماندار مهریز بیان کرد: بوسه‌های باران به عنوان کتابی بود که اشعار شاعران شهرستان را در خود جای داده بود و این کتاب نیز در شهرستان رونمایی شد.

وی افزود: جشنواره شعر منطقه‌ای «سرباز وطن» نیز همزمان با سالگرد شهید سلیمانی برگزارم‌ی شود که موضوعات جشنواره، مکتب حاج قاسم، رویای حاج قاسم، ذکر سربند است.

دهقان بنادکی گفت: برای اولین بار در این جشنواره بحث دانش‌آموزان به طور خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد و مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی بیان کرد: برگزاری کاروان قرآنی در شهرستان و برگزاری کارگاه‌های تخصصی نیز از جمله اقدامات دیگر ما در مهریز بوده است.

فرماندار مهریز بیان کرد: مهلت ارسال آثار آخر آذرماه است که با حضور سه نفر از اساتید کشوری و استانی مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط