دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲
تشکل طراحان گرافیک لرستان ایجاد می‌شود

لرستان – رئیس حوزه هنری لرستان گفت: در حوزه هنری استان پیگیری شکل‌گیری تشکل طراحان گرافیک استان با هدف ارتقای سطح کیفی آثار هنرمندان و برگزاری رویدادهای هنری تخصصی گرافیک انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم آباد، سامان سپهوند، عصر دوشنبه در نشست و گردهمایی طراحان گرافیک لرستان‌که با هدف تعامل و هم‌اندیشی بیشتر هنرمندان گرافیست و بررسی مسائل روز در حوزه گرافیک و راهکارهایی به منظور عرضه بهتر این هنر برگزار شد با اشاره به اینکه برگزاری این‌گونه جلسات می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات مشترک بسیاری همچون برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف باشد، افزود: لرستان استعدادهای فراوانی در این عرصه هنری دارد.

سپهوند با بیان اینکه عموم مسائل و مفاهیمی که با آنها مواجه هستیم، مسائل انسانی هستند که با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم، عنوان کرد: گاهی عملکرد برخی دستگاه‌های فرهنگی در استان‌ها باعث ایجاد دلسردی برای انجام فعالیت بیشتر هنرمندان می‌شود.

رئیس حوزه هنری لرستان راهبرد اصلی خود را داشتن تشکل مستقل هنرمندان دانست و افزود: معتقدم هنرمندان باید تشکل‌های مستقلی داشته باشند و همچنان که وابسته به مدیران و دستگاه‌های اجرایی نیستند؛ اما در صورت لزوم از کمک دستگاه‌های دولتی نیز استفاده کنند.

وی با اشاره به وظیفه نهادهای دولتی در راستای حمایت از هنرمندان گفت: هنرمندان باید تلاش کنند مستقل باشند اما اگر دستگاه‌های دولتی نیز کمکی به هنرمندان نکردند، هنرمند نباید متوقف شود.

ارتقای سطح کیفی آثار هنرمندان با ایجاد تشکل گرافیک در استان

سپهوند به مزایای تشکیل تشکل هنرمندان گرافیک استان اشاره کرد و افزود: ایجاد این تشکل در ارتقای سطح کیفی آثار هنرمندان استان اثرگذار خواهد بود و امکان دیده شدن و ترویج آثار هنرمندان را رقم خواهد زد.

وی ادامه داد: وجود شبکه فعالان گرافیک استان باعث دلگرمی هنرمندان خواهد شد و به دنبال آن ارتباط بیشتر با مردم رقم خواهد خورد و انتقال پیام اثر هنری از این طریق بیشتر صورت خواهد گرفت.

تشکل گرافیک استان امکان رشد و تعالی هنرمندان را فراهم می‌کند

رئیس حوزه هنری استان لرستان با بیان اینکه تشکل طراحان گرافیک استان امکان رشد و تعالی هنرمندان را به وجود خواهد آورد، افزود: در این تشکل بستری نیز برای آموزش هنرجویان نیز فراهم خواهد شد که افرادی که نیاز به آموزش‌های مختلف دارند بتوانند از امکانات مختلفی که فراهم است، بهره‌مند شوند.

در نشست‌های هفتگی روایت پیشرفت آثار هنری با موضوع پیشرفت تولید می‌شود

سپهوند به برگزاری نشست روایت پیشرفت در حوزه هنری اشاره کرد و افزود: در طول برگزاری این نشست‌های هفتگی؛ سوژه‌هایی در عرصه ورزش، دانش‌بنیان، آموزش و پرورش، کشاورزی، علمی، فرهنگی، بهداشت و درمان مورد بررسی قرار گرفته است و در قالب موضوعات یاد شده افرادی شناسایی و مورد مصاحبه قرار گرفته‌اند که با برگزاری این نشست‌ها آثار هنری با موضوع پیشرفت تولید خواهد شد.

یکی از وظایف حوزه هنری ایجاد بستر مناسب برای کنشگران فرهنگی هنری است

سپهوند یکی از وظایف حوزه هنری را ایجاد بستر مناسب برای کنشگران فرهنگی هنری عنوان کرد و افزود: در حوزه گرافیک نیز حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت که این نشست‌ها تداوم داشته باشد و رویدادهای مختلف برگزار شود.

رئیس حوزه هنری لرستان گفت: تشکل طراحان گرافیک استان باید به‌دنبال برنامه‌ریزی‌هایی برای برپایی کارگاه‌های آموزشی و حضور پررنگ‌تر گرافیست‌های لرستان در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان باشد هرچند در سال‌های گذشته، هنرمندان این رشته به صورت جسته و گریخته در دوره‌ها و کارگاه‌هایی شرکت می‌کردند، اما امید است با تشکیل این گروه روند مستمر و منظم باشد.

به گزارش ایبنا، عدم برگزاری رویدادهای خاص گرافیک در استان، نبود تشکل و انجمن تخصصی گرافیک در استان، نبود آمار دقیق طراحان گرافیک لرستان، مشورت‌پذیر نبودن مسئولین استان در حوزه گرافیک، جایگاه نفوذ گرافیست در فضای شهری، گرافیک کتاب‌های استان، از جمله موارد مطرح شده در این نشست بودند.

گرافیک در حوزه هنرهای تجسمی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا زبان این هنر، تصویر است و از آنجا که زبان تصویر مرز نمی‌شناسد، گرافیک‌ها نقش مهمی در ذهن انسان برجا می‌گذارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها