شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
حضور فعالِ سازمان کتابخانه‌های آستان‌قدس‌رضوی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان‌رضوی

خراسان‌رضوی - همزمان با هفته پژوهش غرفه فعالیت‌های پژوهشی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی با عرضه کتاب‌ها، مقالات، سالنامه، روزنامه‌ها، نسخه‌های چاپ‌سنگی اهدای مقام معظم رهبری، مصحف مشهد رضوی و.. در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان‌رضوی حضور فعال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در مشهد، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان رضوی با حضور بیش از ۱۴۰ مجموعه تخصصی پژوهشی، فناور و دانش‌بنیان این روزها در نمایشگاه بین المللی مشهد دائر است که سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با ۸ مجموعه و موسسه علمی، فرهنگی و پژوهشی نظیر بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد، مرکز قرآن، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع)، مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)، بنیاد فرهنگی رضوی و موسسه جوانان آستان قدس رضوی در این نمایشگاه تازه‌ترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناورانه خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد.

در این میان غرفه فعالیت‌های پژوهشی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی ۸ طرح پژوهشی و ۵ پایان‌نامه که با حمایت این سازمان در دست اقدام هستند را در این نمایشگاه عرضه کرده است همچنین اینکه سالنامه، روزنامه‌ها و مجلات موجود در آستان قدس رضوی، نسخه‌های چاپ سنگی اهدای مقام معظم رهبری در دو جلد، ۱۸ مجلد کتاب‌هایی که به معرفی آثار اهدای مقام معظم رهبری در آن اقدام شده، شناخت تفاسیر نسخه‌های خطی، منتخب القصائد، اسناد داروهای سنتی، مجموعه مقالات فعالیت‌های داوطلبانه و کتاب فهرست نسخ خطی که در موضوعات مختلف معرفی شده اند از جمله مواردی هستند که توسط این سازمان در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند.
 

حضور فعالِ سازمان کتابخانه‌های آستان‌قدس‌رضوی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری خراسان‌رضوی


همچنین اینکه سازمان کتابخانه‌ها مقالات و کتاب‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه را بالغ بر ۳۰ عنوان مقاله و ۱۸ عنوان کتاب اعلام کرد که در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ منتشر شده‌اند.

مصحف مشهد رضوی با ۲۵۲ برگ که کامل‌ترین دست‌نویس قرآنی برجای مانده از سده‌ی نخست هجری است و به تازگی از آن رونمایی شد نیز، توسط سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی در این غرفه پیش روی مخاطبان قرار داده شده است.

زیست‌بوم نوآوری شرق کشور و پایون شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ارگان‌هایی همچون شهرداری مشهد، حوزه علمیه مشهد، اداره کل فنی‌وحرفه‌ای، سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و ارگان‌های دولتی نیز در این رویداد نمایشگاهی به طور مجزا فضاهایی را در اختیار دارند.

به گزارش ایبنا؛ این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با حضور ۱۴۰ مجموعه تا فردا ۱۲ آذر از ساعت ۱۰ تا ۱۹ در سالن عطار میزبان مخاطبان است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها