شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
دوسالانه دکتر مزینی، فرصت برابر برای مؤلفان مناطق کم‌برخوردار

آرش حیدریان مدیر انتشارات فکر نو گفت: دوسالانه دکتر مزینی، به ایجاد فرصت برابر برای مؤلفان مناطق کم‌برخوردار کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چندی پیش، اختتامیه مسابقه دوسالانه دکتر مزینی برگزار شد. این دوسالانه به بررسی کتاب‌های معماری پرداخته و به همت «انجمن مفاخر معماری ایران» برگزار می‌شود. در این دوره به دلیل پاندمی کرونا، کتاب‌های منتشره چهار سال گذشته شرکت داده شد و نشر فکرنو به عنوان ناشر برتر انتخاب و موفق به دریافت لوح زرین یا همان بالاترین رتبه مسابقه شد.

آرش حیدریان مدیر انتشارات فکر نو درگفت‌وگو با خبرنگار ایبنا گفت: دکتر مزینی یکی از اساتید مطرح معماری و شهرسازی بود که در دانشگاه تهران تدریس می‌کرد. انجمن مفاخر معماری ایران بعد از فوت این استاد تصمیم به برگزاری این دوسالانه و اهدای جایزه به نشرهای برتر در پرداخت به هنر معماری گرفت.

وی افزود: دوره پیشین این دوسالانه به دلیل پاندمی کرونا برگزار نشده بود و در این دوره، بازه ۴ ساله مورد بررسی داوران قرار گرفت.

مدیر انتشارات فکر نو مطرح کرد: انتشارات فکر نو، موفق به دریافت تندیس سیمین این دوره شد و همچنین سه دوره گذشته نیز به عنوان ناشر برتر انتخاب شده بود. این باعث افتخار ماست که ۸ سال، ناشر برتر کتاب‌های معماری بوده‌ایم.

وی در مورد اهمیت این جایزه، گفت: این جایزه جنبه انگیزشی مهمی برای ناشر، مؤلف و مترجم دارد. با توجه به ترافیک بازار نشر و کمتر دیده‌شدن کتاب‌های تخصصی، برگزاری چنین مسابقه‌ای با تلاش انجمن مفاخر معماری، ستودنی و قابل تقدیر است. نتیجه چنین مسابقه‌هایی قطعاً بیشتر دیده‌شدن کتاب‌های معماری و تبلیغ هدفمند کالای فرهنگی است.

وی افزود: قطعاً این دوسالانه، به ایجاد فرصت برابر برای مؤلفان مناطق کم‌برخوردار کمک می‌کند.

حیدریان در مورد نشرهای حاضر در این دوره تصریح کرد: در این مسابقه از نشرهای دانشگاهی فعال در حوزه معماری تا ناشران تخصصی معماری نظیر فکر نو، کسری، اول‌وآخر، طحان، پرهام و جهادهای دانشگاهی حضور داشتند.

وی افزود: بار دیگر از تمامی مؤلفین و مترجمینی که همیشه به مانند یک خانواده عزیز و صمیمی همراه من بودند و با اعتماد به نشر فکرنو و چاپ آثارشان، ما را مورد لطف خود قرار دادند و از تمامی همراهان و مخاطبین که با حمایت‌ها، پیشنهادات و البته انتقادات خود باعث پیشرفت بیشتر ما شده‌اند، بی‌نهایت سپاسگزارم. خوشحالم که دوستانی این‌چنین خوب، در کنار خود دارم.

لازم به ذکر است؛ در این دوره مسابقه دوسالانه دکتر مزینی، حدود پنجاه عنوان از آثار فکرنو موفق به دریافت تقدیرنامه و جایزه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها