پنجشنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
«پوپک» با نگاه ویژه به کودکان غزه منتشر شد

قم - ماهنامه «پوپک» برای گروه سنی کودکان با نگاه ویژه به کودکان غزه و به همراه ضمیمه سنجاقک خردسالان در آذر ماه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، ماهنامه پوپک از سوی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، برای گروه سنی کودکان با نگاه ویژه به کودکان غزه و به همراه ضمیمه سنجاقک خردسالان در آذر ماه منتشر شد.

در شماره آذرماه مطالب، داستان‌ها، شعرها و سرگرمی‌های متنوعی چاپ شده است. اولین مطلب پوپک با نام «شب آخر»، داستانی درباره شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که توسط مرتضی دانشمند نوشته شده است.

همچنین به مناسبت حمله رژیم جعلی اسرائیل به غزه و شهادت تعداد زیادی از کودکان، بخش‌هایی از مجله از جمله روی جلد آن و داستان «ستاره‌ی دنباله‌دار» به نویسندگی سنا ثقفی و شعر «تمام ابرها» سروده‎ محمود پوروهاب به این موضوع اختصاص داده شد.

مطلب «سفر به بهشت» هم که نوشته حانیه اکبرنیا است به زندگی داستانی و معرفی شهید داریوش رضایی نژاد پرداخته است. ماجراهای «نبات کوچولو» به نویسندگی سید ناصر هاشمی، «تقصیر کی بود» (آموزش مهارت‌های زندگی به زبان داستانی) نوشته مهدیس حسینی، شعر «امانت» سروده اسماعیل صوفی نژاد از دیگر بخش‌های نشریه پوپک هستند.

صفحه «کبوترنامه‌رسان» نیز به آثار نوقلمان اختصاص دارد که به کوشش سعیده اصلاحی تهیه و تدوین شده است. در ادامه متن شعر «تمام ابرها» سروده‎ محمود پوروهاب که در این شماره به چاپ رسیده است را با هم می‌خوانیم:


نمی‌دانی چه شب‌هایی
برایت من دعا کردم
نشستم گوشه‌ای غمگین
برایت گریه‌ها کردم

من این‌جا و تو در آن‌جا
دلم اما کنار توست
نمی‌دانی چه اندازه
دل من بی قرار توست

تو آن‌جا توی اشک و خون
تمام ابرها آهت
چگونه می‌توانم من
بخوابم لحظه‌ای راحت؟

بدون شهد لبخندت
ندارد زندگی مزه
تو را من دوست می‌دارم
تو را ای کودک غزّه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها