چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
کتاب‌های صوتی راهی مناسب برای گسترش کتابخوانی در جامعه است

یزد - امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به غفلت از کتابخوانی به دلیل گسترش فضای مجازی گفت: کتاب‌های صوتی راهی برای افزایش کتابخوانی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در دیدار با محسن رفیعی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: فضای مجازی یکی از عوامل غفلت جامعه از کتاب است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، محیط‌های فرهنگی و نیز فعالین عرصه فرهنگ و کتاب، باید به تولید و در دسترس قرار دادن کتاب‌های صوتی توجه ویژه‌ای شود و در این امر سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

وی افزود: گرچه رشد اینترنت و فضای مجازی تا حدودی باعث غفلت مردم از کتاب شده اما نباید دلسرد شد، چرا که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

آیت الله مدرسی با بیان اینکه کتابخانه‌ها یک نماد فرهنگی هستند، تأکید کرد: کتابخانه‌ها باید برای انواع مقاطع سنی خدمات ارائه دهد.

امام جمعه بخش مرکزی یزد ادامه داد: کتاب صوتی یکی از مؤثرترین راه‌های ترویج کتابخوانی است و در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی، محیط‌های فرهنگی و نیز فعالین عرصه فرهنگ و کتاب، باید به تولید و در دسترس قرار دادن کتاب‌های صوتی توجه ویژه‌ای شود و در این امر سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

امام جمعه یزد مؤلفین کتاب را در جامعه غریب دانست و گفت: باید در برنامه‌های فرهنگی ضمن معرفی نویسندگان، برای معرفی، نقد و بررسی کتاب و تألیفات نیز زمانی را اختصاص داد.

مدرسی در پایان به موضوعاتی همچون اطلاع‌رسانی نظام‌مند برای تازه‌های نشر در کتابخانه‌ها، تهیه فایل pdf از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها، شناسایی و فراهم‌آوری کتاب‌های میراثی در یزد و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در محیط کتابخانه‌های استان تأکید کرد.

محمد محسن رفیعی، مدیر کل کتابخانه‌های استان نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان و آمار و عملکرد کتابخانه‌های عمومی، بیان کرد: درحال حاضر کتابخانه‌های عمومی سطح کشور عملکرد بسیار خوبی دارند که این امر با تلاش کتابداران و اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محقق شده است.

وی با بیان اینکه در استان یزد بر اساس آمارهای به دست آمده ۱۰۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: طی هر ماه نیز ۱۱۰ هزار کتاب‌امانت داده می‌شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: به ازای هر یزدی دو کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

رفیعی هم چنین با اشاره به آمارهای مثبت به دست آمده، گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های متنوع و خوب فرهنگی در سطح کتابخانه‌ها، این آمار و ارقام رو به رشد است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط