چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
«تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دینی در ایران» منتشر شد

کتاب «تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دینی در ایران» از سوی انتشارات آرما روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دینی در ایران» نوشته محمدرضا طالبان است. کتاب حاضر، مشتمل بر مجموعه ای از پژوهش‌های جامعه شناختی برای شناخت حیات اجتماعی دین در دوره ای از ایران معاصر می باشد که ذیل حکومت دینی جمهوری اسلامی بوده است. پیمایش دینداری، مطالعه تطبیقی ارتباط دین و به‌هم‌پیوستگی اجتماعی، تکثر مذهبی و التزام دینی، دین و پتانسیل اعتراض سیاسی، دین و خودکشی، شکاف جنسیتی در دینداری، نظریه بازار دین و عرفی شدن در ایران از جمله موضوعاتی است که در مقالات کتاب حاضر بدان‌ها پرداخته شده است.

در بخشی از کتاب اینطور آمده است: «پژوهش‌های جامعه‌شناسی در حوزه دین قصد دارند از طریق تجربه یا رجوع سازمان یافته و برنامه ریزی شده به واقعیت دین، آن طور که در فرد و اجتماع تحقق یافته، به شناختی معتبر از حیات اجتماعی دین نائل شده و مدعاهای نظری رقیب را به بوته آزمون تجربی بزنند».

محمدرضا طالبان متولد سال ۱۳۳۹ و جامعه شناس ایرانی است و کتاب‌های «اقشار اجتماعی از دیدگاه امام خمینی (ره)»، «معمای پیش‌بینی انقلاب‌ها» و «روش‌شناسی مطالعات انقلاب با تاکید بر انقلاب اسلامی ایران» از او منتشر شده است.

کتاب «تکاپوهای پژوهشی در شناخت حیات اجتماعی دینی در ایران» به عنوان دیگر اثر محمدرضا طالبان از سوی انتشارات آرما، در ۳۶۸ صفحه و به قیمت ۲۴۲ هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط