چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
نویسنده اردبیلی برگزیده جایزه شهید «غنی‌پور» شد

اردبیل- خدیجه خانی نویسنده اردبیلی در بخش بزرگسال جایزه شهید «حبیب غنی‌پور» جایزه تقدیری دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، عضو شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه (ع) و دبیر بیست و دومین دوره جایزه کتاب سال شهید «حبیب غنی‌پور» در مراسم اهدای جوایز اظهار کرد: داوران بخش بزرگسال با مطالعه و رصد بیش از هزار و ۲۰۰ رمان منتشر شده در سال ۱۴۰۰ در سه مرحله به داوری پرداختند.

محمد ناصری افزود: در هر یک از جلسات و نشست‌های داوری، تعدادی کتاب برای بررسی بیشتر به جلسات و مراحل بعدی داوران راه یافت. قضاوت این تعداد کتاب پس از داوری به معرفی چهار رمان به عنوان نامزد نهایی منجر شد.

به گفته دبیر جشنواره کتاب سال شهید حبیب غنی پور دراین دوره از جشنواره آثاری چون «خسرو و شیرین» نوشته آقای خسرو باباخانی، «نبودن» نوشته مهدی زارع، «نوزده تماس بی‌پاسخ» نوشته خانم خدیجه خانی و «و تن دادم، وطن» نوشته خانم مریم بصیری و رمان «نوزده تماس بی‌پاسخ» نوشته «خدیجه خانی» از اعضای باشگاه داستان اردبیل به دلیل توجه به موضوع بیماری پاندمیک کووید ۱۹ و روایتی ساده از دل‌تنگی انسان‌ها در هنگام بلایا و نیازشان به یکدیگر، قابل‌تقدیر شناخته شد.

وی افزود: هیئت داوران بخش رمان بزرگسال، ابراهیم زاهدی مطلق، مصطفی خرامان و گلعلی بابایی بودند.

خدیجه خانی در کتاب «نوزده تماس بی‌پاسخ»، داستان یک پدر و دختر را در زمان و مکان‌های گوناگون و در دوران همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ روایت می‌کند و رخدادهای طبیعی و غیرطبیعی را با شرایط کنونی کرونا مورد مقایسه قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توران قربانی صادق IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    برای خانم خانی بهترین ها را آرزومندم ایشان داستان نویس خوبی هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها