یکشنبه ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶
کتاب «فتوپُلی، پژوهش روانشناختی و زیبایی شناختی» منتشر شد

کتاب «فتوپُلی، پژوهش روانشناختی و زیبایی شناختی»، تالیف آلن لنگدیل از سوی نشر هرمس منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «فتوپُلی، پژوهش روانشناختی و زیبایی شناختی» تمرکزی بر زندگی و آراء هوگو مانستربرگ یکی از منتقدان جدی سینما است؛ فیلسوفی که مخالفتش با سینما، با دیدن یک فیلم در سال ۱۹۱۵ برطرف شد و به صف علاقمندان به این هنر پیوست.

هوگو که روانشناس و استاد دانشگاه برلین بوده است، پس از دو دهه مخالفت با سینما با تماشای اتفاقی فیلمی در سال ۱۹۱۵ به صف مشتاقان این هنر نوپدید ملحق شد. وی از نخستین فیلسوفانی است که به نظریه‌پردازی منسجم در حوزه سینما، مبتنی بر یک بینش فلسفی، پرداخته است.

پشت جلد کتاب آمده است: «کتاب فتوپُلی، پژوهش روان‌شناختی و زیبایی‌شناختی در سال ۱۹۱۶ زمانی به رشته تحریر درآمد که این فیلسوف بزرگ تنها یک سال قبل از نوشتن کتاب به دیدن فیلم روی آورده بود. این مکتوب با گذشت بیش از یک سده از تاریخ سینما و حدوث تغییرات فراوان و تحولات گوناگون در سپهر فیلم، هنوز مرجعیت و اقتدار خود را نزد صاحب‌نظران و خبرگان سینما حفظ کرده است».

کتاب «فتوپُلی، پژوهش روانشناختی و زیبایی شناختی» توسط احمدرضا معتمدی ترجمه شده و نشر هرمس به تازگی آن را در ۲۸۹ صفحه و به قیمت ۲۳۰ هزارتومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اصفهانی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    کتاب فقط قرآن.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط