دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
چشم در چشم نویسندگان کودک

به مناسبت هفته کتاب و با همکاری سایت «کوچه‌بوک» و مدیران و مسئولان مدرسه «شهید آوینی» شهرک غرب، برنامه‌ای با حضور برخی از نویسندگان، مترجمان و تسهیل‌گران حوزه کودک و نوجوان، در این مدرسه اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به مناسبت هفته کتاب و با همکاری سایت «کوچه‌بوک» و مدیران و مسئولان مدرسه «شهید آوینی» شهرک غرب، برنامه‌ای با حضور برخی از نویسندگان، مترجمان و تسهیل‌گران حوزه کودک و نوجوان، در این مدرسه اجرا شد.

در نخستین‌روز این برنامه چندروزه که از شنبه (۲۷ آبان) آغاز شد و همچنان ادامه دارد، سپیده نیکرو، شاعر و نویسنده درباره کتاب‌های خود با بچه‌های مدرسه صحبت کرد. مجموعه داستان «دنیا» اثر سپیده نیکرو در این مراسم با استقبال بسیار زیاد دانش‌آموزان مواجه شد.

زهره ناطقی، مترجم توانمند، دیگر شخصیت حاضر در این مراسم بود که همراه برخی از کتاب‌هایش در این مدرسه حضور یافت.

یکشنبه (۲۸ آبان) در ادامه این برنامه آویسا شرفی، نویسنده، درباره چگونگی خلق یک مجموعه داستان با دانش‌آموزان این مدرسه صحبت کرد. شرفی که سابقه نوشتن مجموعه طنزی در ژانر مدرسه را در کارنامه خود دارد در این رویداد فرهنگی بخشی از قصه یکی از کتاب‌های خود را برای بچه‌های مدرسه خواند و از آنان خواست که با تخیل‌شان ادامه داستان را بسازند.


شراره هاشم دباغیان دیگر نویسنده کودک و نوجوان که در این برنامه حضور داشت، با روش تسهیل‌گری و به‌مشارکت گرفتن دانش‌آموزان، با آن‌ها درباره تأثیر ادبیات بر زندگی انسان‌ها صحبت کرد. او در صحبت‌هایش برای بچه‌ها گفت یکی از آثار کتاب داستان در زندگی انسان‌ها، آموزش فکر کردن به آن‌هاست. دباغیان با دانش‌آموزان درباره شخصیت‌پردازی در داستان‌ها صحبت کرد و شرفی نیز با اشاره به شخصیت یکی از داستان‌های خود، با دانش‌آموزان درباره شخصیت‌پردازی گفت‌وگو کرد.


در ادامه این برنامه جشن امضای کتاب‌های نویسندگان و آشنایی بچه‌ها با اثر تازه منتشرشده از سپیده نیکرو و دو اثر تازه‌منتشر شده از آویسا شرفی برپا شد.


سردبیر سایت «کوچه‌بوک» در توضیح این برنامه گفت: «هدف ما از برگزاری این برنامه در مدارس، آشنایی کودکان با نویسندگان کودک و نوجوان است. این اتفاق آن‌ها را به نوشتن ترغیب خواهد کرد و شهروندان جهان امروز باید بتوانند بهتر و بیشتر بنویسند و بخوانند. پژوهش‌های بسیاری ثابت کرده است که خواندن درست، تأثیر فراوانی بر درک مفاهیم دروسی مانند ریاضی و فیزیک دارد و بهترین راه تقویت مهارت خواندن، ادبیات کودک است. ضمن اینکه در چنین برنامه‌هایی نویسندگان با ذائقه مخاطبان خود بیشتر آشنا می‌شوند تا بتوانند تأثیر بیشتری بر کودکان داشته باشند. سایت ما برای تقویت توان نوشتن و خواندن در کودکان امکاناتی ایجاد کرده است که از آن جمله آشنایی بیشتر کودکان با نویسندگان کودک است.».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط