یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
مجموعه نوشته‌های دختر ایلامی مبتلا به اتیسم چاپ شد

ایلام- مجموعه نوشته‌های دختر ایلامی مبتلا به اتیسم، با عنوان«خاطرات فاطمه جعفری‌فرد» چاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، مجموعه نوشته‌ها و خاطرات فاطمه جعفری‌فرد، دختر ایلامی مبتلا به اتیسم چاپ و منتشر شد.

فاطمه جعفری‌فرد، دختر ۲٠ ساله ایلامی مبتلا به اتیسم است که بعد از رفتن به مدرسه استثنایی باغچه‌بان و تلاش معلمان از طریق گفتار درمانی، موفق شد خواندن و نوشتن را یاد بگیرد.

وی سال گذشته موفق به اخذ دیپلم شد، با تشویق معلمانش نوشتن را در پیش گرفت و کتاب «خاطرات فاطمه جعفری فرد» با حمایت اولیا این مدرسه و اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ایلام چاپ و با هدف تشویق این دانش آموز در آیینی رونمایی شد.

موضوع و محتوای این کتاب را زندگی شخصی و خانوادگی، بسیج، شهدا به ویژه شهید حججی، وصف مادر، پدر و خواهر و برادرش، مناسبت های مذهبی و ملی، ائمه اطهار (ع)، معلولان و… تشکیل می دهد.

وی فرزند دوم خانواده‌ای پنج نفره است که خواهر بزرگترش هم مبتلا به اتیسم است و با حمایت خانواده و تشویق اولیا مدرسه به جای انزوا و گوشه‌نشینی با نوشتن، استعدادهای نهفته اش را نمایان کرده است.

به گزارش ایبنا؛ همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی در آیین تجلیل از کتابداران و کتابخوانان برتر استان که ۳٠ آبان ماه برگزار می‌شود، فاطمه جعفری فرد، مولف کتاب، از سوی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان مورد تقدیر ویژه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها