چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی برپا می‌شود

قم - مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی از برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی از برپایی دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی خبرداد و گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) قریب به ۳۰ سال فعالیت تخصصی علمی مخصوصاً در عرصه پژوهش‌های فقهی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این مرکز توانسته است جزو موفق‌ترین مراکز فقهی باشد، مطرح کرد: این مرکز با تدبیر و مدیریت آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی به یک مرکز برتر تخصصی در جهان اسلام و شیعه تبدیل شده است.

مدیر دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی با بیان اینکه نهادها و مراکز پژوهش محور از ظرفیت این مرکز بهره‌مند شده‌اند، عنوان کرد: گروه‌های مختلف فقهی در این مرکز فعال و قریب به ۵۰ تفاهم‌نامه با مراکز و نهادهای اجرایی منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه رصد نیازهای حکومت یکی از رویکردهای مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است، خاطرنشان کرد: پس از رصد این نیازها، با استفاده از ظرفیت پژوهشگران به دنبال رفع نیازهای علمی هستیم.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی با بیان اینکه سال گذشته نخستین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد، تصریح کرد: این نمایشگاه مورد تمجید علما، مراجع و بزرگان حوزه علمیه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه تمام نهادهای علمی و فقهی گردهم آمدند، یادآور شد: در این نمایشگاه این مؤسسات ظرفیت‌ها، و کمبودهای خود را بیشتر خواهند شناخت.

مدیر دفتر انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با بیان اینکه استقبال مطلوبی از سوی علما، اساتید، طلاب و بانوان محقق صورت گرفت، بیان کرد: ثبت نام دومین نمایشگاه تخصصی پژوهش‌های فقهی از ۲۴ الی ۳۰ آبان‌ماه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرم‌های ثبت نام در سایت مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) موجود است، بیان کرد: مراکز و موسساتی که شرایط لازم برای حضور در نمایشگاه را داشته باشند تا ۱۰ آذرماه مشخص خواهند شد.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی با بیان اینکه افتتاحیه نمایشگاه در تاریخ پنج‌شنبه ۲۳ آذرماه همزمان با هفته پژوهش انجام خواهد شد، اظهار داشت: این نمایشگاه تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها