دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
یک کتابخانه عمومی در مجتمع فرهنگی هنری سرخه راه اندازی می شود

سمنان- فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی سرخه از ساخت مجتمع فرهنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: یک باب کتابخانه عمومی نیز در این مجتمع پیش بینی شده که تا دو سال آتی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سرخه، حجت‌الله کرمانی پیش از ظهر دوشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه به میزبانی فرمانداری ضمن اشاره به راه اندازی مجتمع فرهنگی شهرستان طی دو سال آینده، تاکید کرد: دو طبقه از این مجموعه به کتابخانه عمومی اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه یک «کتابخانه عمومی» در مجتمع فرهنگی هنری سرخه راه اندازی می‌شود، افزود: پیگیری های خوبی از سوی مسئولان استانی و شهرستانی برای راه اندازی این مجموعه صورت گرفته است.

فرماندار سرخه با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه فیض سرخه ای از دیگر دغدغه های مردم بود که خوشبختانه شاهد تلاش و پیگیری های خوبی در این زمینه بودیم، گفت: سرخه با توجه به مردم فرهنگ دوستی که دارد، دست کم به دو کتابخانه عمومی نیازمند است که با راه اندازی مجتمع فرهنگی، این امر محقق می شود.

کرمانی ادامه داد: در دور دوم سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان تلاش می کنیم تا بتوانیم سهم خوبی از اعتبارات شهرستان را به کتابخانه عمومی اختصاص دهیم تا شهرستان مستعد سرخه از نعمت کتابخانه استاندارد، بی بهره نماند.

وی با بیان اینکه ارتباط مستقیم اداره کتابخانه‌های عمومی با مدارس برای بالا بردن عضویت دانش آموزان در کتابخانه ها و تبیین اهمیت کتاب، مهم است، گفت: از ظرفیت‌های کانون پرورش فکری و کانون‌های مساجد نیز باید استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها