دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به احمد واعظی و محمود حکمت‌نیا رسید

جایزه جهانی علوم انسانیِ اسلامی در ششمین دوره برگزاری به احمد واعظی، استاد فلسفه سیاسی اسلامی و محمود حکمت‌نیا، استاد حقوق اسلامی تعلق گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با قرائت بیانیه ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی، ادامه یافت.

در این بیانیه آمده است: کمیته اعطای جایزه جهانی علوم انسانیِ اسلامی در مراسم ششمین دوره که امروز در حضور شماری از اساتید و پژوهشگران ارجمند حوزه و دانشگاه برپا می‌شود، موفق شد بر مبنای نظام‌نامه جایزه، پس از بررسی‌های چند مرحله‌ای، و اخذ آراء اساتید و محققان برجسته علوم انسانیِ اسلامی در رشته‌های ذی‌ربط، در نهایت دو تن از دانشمندان را شایسته دریافت جایزه در این دوره تشخیص دهد:

یک: جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای استاد احمد واعظی، در رشته فلسفه سیاسیِ اسلامی، که موفق شده‌اند ضمن توسعه روشمند فلسفه سیاسی به‌ویژه تمرکز شایسته بر روی ساحت عدالت‌پژوهی و همچنین ایجاد یک خط پژوهشی زنده و پرثمر، کمک قابل توجهی به فهم و تحقق عدالت اجتماعیِ اسلامی نمایند.

دو: استاد ارجمند جناب آقای دکتر محمود حکمت نیا در رشته حقوق اسلامی که ضمن نقش‌آفرینی مؤثر در جهت بسط و تقویت دانش حقوق اسلامی در ایران، و نیز محقق‌پروری در این عرصه، موفق شده‌اند دیدگاه‌ها و آثار علمی ارزشمندی را در جهت توسعه دانش حقوق اسلامی ارائه داده و در مسیر به جریان افتادن آن در نظام حقوقی ایران تلاش کنند.

بنابراین احمد واعظی، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، منتخب رشته فلسفه سیاسی اسلامی و محمود حکمت‌نیا استاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان منتخب رشته حقوق اسلامی معرفی شدند و جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به آنها اهدا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها