یکشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۶
برپایی جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی در دستور کار قرار دارد

قم - مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: برپایی جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی در دستور کار ستاد بزرگداشت هفته کتاب در استان قم قرار دارد.

امیرعلی عموزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، با تبریک فرا رسیدن هفته کتاب اظهار داشت: گرامیداشت هفته کتاب و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در طول هفته کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیانگر اهتمام نهادهای فرهنگی به موضوع کتاب است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حضور جمعی از نویسندگان، شاعران چاپخانه‌داران، کتابداران و کتابفروشان در خانه امام راحل و تجدید بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی سرآغاز هفته کتاب در استان قم است.

دبیر ستاد هفته کتاب در استان قم بیان کرد: برپایی جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی، اعزام واحد سیار به شهرستان‌ها، روستاها و مناطق عشایری استان و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های اداره کل ارشاد قم است.

عموزاده ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها اهدای کتاب به مساجد، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان و شهرستان‌ها و همچنین کتابگردی مدیران استان و رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید است.

وی، ایجاد قفسه‌های تازه‌های نشر در سالن ورودی اداره را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد و یادآور شد: برپایی کارگاه و جلسه بررسی و نقد کتاب، تقدیر و تجلیل از مروجان و چهره‌های فعال در حوزه کتاب کتابخوانی (کودکان، نوجوانان، بزرگسالان)، چاپ بنر و پوستر هفته کتاب، اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته کتاب در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی و همچنین نواختن زنگ کتاب در چند مدرسه استان از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته کتاب است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اضافه کرد: تخفیف فروش کتاب توسط کتابفروشی‌ها در هفته کتاب، راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مدارس، آپارتمان‌ها و مراکز خصوصی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، ارسال پیامک گرامیداشت هفته کتاب به ناشران، مولفان و فعالان فرهنگی و برگزاری محفل شعر و ادب از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان قم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها