پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
کاهش ۸۰ هزار تومانی بهای کاغذ

بازار کاغذ طی هفته جاری با کاهش قیمت همراه بود و هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بازار ملزومات تولید کتاب طی هفته اخیر شاهد کاهش قیمت در برخی اقلام و مواد مصرفی فعالان حوزه چاپ و نشر بود که از میان آن‌ها بهای کاغذ نسبت به هفته گذشته حدود ۸۰ هزار تومان کاهش داشت.

نگاهی به بازار در هفته‌ای که گذشت، نشان می‌دهد که امروز پنجشنبه (۱۸ آبان) هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ به قیمت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود؛ درحالی که بهای آن در هفته گذشته تا یک‌میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسیده بود.

همچنین هربند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ حدود یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است؛ درحالی که این کالا هفته پیش یک‌میلیون و ۸۵ هزار تومان بود.

این در حالی است که بهای کاغذ تحریر ۸۰ گرمی حدود ۴۰ هزار تومان افزایش داشته است، و سایز ۷۰ در ۱۰۰ آن در هفته جاری تا یک‌میلیون و ۵۹۰ هزار تومان فروخته شد و قیمت کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ نیز یک‌میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بود.

مروری بر قیمت کاغذ گلاسه نیز نشان‌دهنده کاهش قیمت در این کالای پرمخاطب است، به‌طوری که هر کیلو از کاغذ گلاسه گرم بالا به تناسب نشان تجاری آن کشور تولیدکننده، کیلویی ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

کارشناسان بازار کاغذ معتقدند که نبود تقاضا برای خرید کاغذ، دلیل اصلی کاهش قیمت در بازار ممکن است، هفته پیش رو نیز ادامه داشته باشد.

در بازار سایر ملزومات حوزه چاپ و نشر نیز در بخش مرکب، هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۱۰ تا ۳۲۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۲۹۰ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۵ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۸۶ هزار تومان در بازار موجود است.

همچنین بهای هر گالن الکل ایزوپروپیل حدود ۹۵ هزار تومان و زینک دو ورقی چینی حدود ۸۵ هزار تومان در بازار است. هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها