چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴
برای شناخت مفاخر نباید فقط به ظرفیت‌های دولتی بسنده کرد

سمنان- رئیس انجمن مفاخر ایران با بیان اینکه شناخت مفاخر کشورمان نیاز به فرهنگ سازی عمومی دارد، گفت: در راستای این فرهنگ سازی نباید تنها به ظرفیت‌های دولتی بسنده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، محمود شالویی غروب چهارشنبه در همایش ابن یمین فرومدی به میزبانی سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اشاره به جایگاه ابن یمین فرومدی در ادبیات کشورمان، تاکید کرد: ابن یمین یکی از بزرگترین شعرای ایران و از چهره‌های تاثیرگذار ادبیات است.

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای مهم این دست همایش‌ها، شناساندن ابعاد مختلف هنر و زندگی بزرگان است، تاکید کرد: شناخت مفاخر کشورمان نیازمند یک فرهنگ‌سازی خاص و همچنین عمومی است.

رئیس انجمن مفاخر فرهنگی کشور ادامه داد: برای اینکه بتوانیم چنین رویه فرهنگ سازی را در پیش بگیریم نیاز داریم که از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری کرده و تنها به ظرفیت‌های دولتی بسنده نکنیم.

شالویی شناساندن مفاخر کشور را یک کار ارزنده دانست و گفت: برگزاری چنین رویدادهایی می‌تواند ما را به اهداف‌مان نزدیک سازد.

وی همچنین از برگزاری ۱۷۴ مراسم بزرگداشت توسط انجمن آثار و مفاخر کشور خبر داد و افزود: استقبال مردم و کارشناسان از این مراسم نشان می‌دهد که مردم کشورمان تا چه اندازه برای مفاخر خود ارزش قائل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها