سه‌شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
نام کرج در فهرست پنج شهر برگزیده پایتخت کتاب ایران است

البرز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: کرج در فهرست پنج شهر برگزیده پایتختی کتاب ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، سعید جابری انصاری عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آیت الله حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز، مجتبی عبدالهی، استاندار البرز و همراهی شورای اسلامی و شهردار کرج، این شهر موفق شد از میان ۱۲ شهر نامزد پایتختی کتاب ایران در فهرست نهایی پنج شهر برگزیده قرار بگیرد.

وی گفت: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کرج مذاکراتی با رئیس اصناف استان البرز انجام شد که از افرادی که علاقمند و مشتاق راه اندازی واحدهای صنفی در حوزه کتاب هستند مورد حمایت قرار گرفته و مجوزهای فعالیت آن‌ها بدون هیچ مشکلی صادر شود.

راه‌اندازی واحدهای کسب و کار در حوزه کتاب

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه راه اندازی واحدهای کسب و کار در حوزه کتاب به ارتقای سرانه کتاب و کتابخوانی در استان کمک می‌کند، گفت: شرایط مناسبی در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین مردم شهر کرج شکل گرفته و مصوبات خوبی در شورای اسلامی شهر کرج در همین موضوع داشتیم.

جابری انصاری ادامه داد: در بازدیدی که هیئت انتخاب کننده پایتخت کتاب ایران از کرج داشت، بوستان های این شهرستان را با عملکرد بسیار بالایی در حوزه فرهنگ ارزیابی کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری که تا یکسال آینده شاهد جهش خوبی در این حوزه در استان البرز باشیم، با اشاره به اینکه سرانه مطالعه مردم کرج روزانه نیم ساعت است، گفت: بر اساس تدابیری مقرر شد در هر مکان و ارگانی که مردم حضور بیشتری دارند فضای کتاب و کتابخوانی ایجاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها