چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی و نشست‌های تخصصی نشر کودک در هفته کتاب

برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی، برگزاری سلسله نشست‌های چالشی نشر کودک و نوجوان و «آسیب‌شناسی کتاب‌های رفتاری کودک» ازجمله برنامه‌های انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برای سی‌ویکمین هفته کتاب است.

قدرت‌الله نیکبخت، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‌های این انجمن به‌مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، عنوان کرد: برنامه‌های انجمن در سه محور تنظیم شده است که شامل نشست‌های تخصصی، نمایشگاه کتاب و سخنرانی است که گستره کشوری و سراسری دارد.

وی افزود: سلسله نشست‌هایی با موضوع دغدغه‌ها و مسائل حوزه نشر کودک و نوجوان برگزار می‌شود، در این زمینه نخستین نشست «چالش‌های چرخه فروش کتاب کودک و نوجوان» با حضور ناشران کودک و نوجوان در هفته کتاب برگزار می‌شود.

نیکبخت با بیان اینکه موضوعات دیگری نیز برای این نشست‌ها پیش‌بینی شده است، ادامه داد: بررسی جایگاه مترجم و نویسنده در فروش کتاب، جایگاه ناشر و نویسنده در فروش کتاب، جایگاه پخش و ناشر در فروش کتاب، جایگاه فروش و پخش در فروش کتاب و مخاطب‌شناسی و تبلیغات ازجمله این موضوعات است.

وی با بیان اینکه کارهایی در زمینه طراحی نمایشگاه‌های کتاب کودک و نوجوان نیز انجام شده است، گفت: قرار است در گام نخست این نمایشگاه‌ها در ۵ استان برگزار شود؛ البته نخستین نمایشگاه در یزد برگزار خواهد شد و به مرور در استان‌های دیگر نیز برپا می‌شود.

نیکبخت در بخش دیگر صحبت‌هایش از اجرای سخنرانی‌های تخصصی با موضوع نشر خبر داد و یادآور شد: سخنرانی‌های «آسیب‌شناسی کتاب‌های رفتاری کودک» با حضور زهرا محسنی و «بایدها و نبایدهای ترجمه برای کودک و نوجوان» به‌مناسبت هفته کتاب در باغ کتاب برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها