سه‌شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کتاب «شنبه عزیز» نقد و بررسی می‌شود

نقد و بررسی کتاب «شنبه عزیز» نوشته مطهره شیروانی که به همت انتشارات صاد به چاپ رسیده است در سالن نشر صاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به مناسبت ایام هجوم رژیم غاصب صهیونیستی به غزه نشست نقد و بررسی از کتاب «شنبه عزیز» نوشته مطهره شیروانی که به همت انتشارات صاد به چاپ رسیده است چهارشنبه سوم آبان ساعت ۱۴ در سالن نشر صاد با حضور بهزاد دانشگر و علی‌الله سلیمی برگزار می‌شود.

شنبه عزیز در بستری عاشقانه و در برهه زمانی دهه پنجاه شمسی تعریف شده. برهه‌ای تاریخی که به مهاجرت یهودیان منطقه جویباره اصفهان برای تشکیل کشور نامشروع اسرائیل مربوط می‌شود. داستان به رابطه عاشقانه پرفرازونشیب پسری مسلمان و دختری یهودی پرداخته است. در پس این ماجراهای عاشقانه نویسنده تلاش کرده است دست‌های پنهانی را نشان دهد که در آن موقعیت زمانی و مکانی از هر اهرم فشاری برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین این دو مذهب استفاده کرده تا یهودیان را از محل زندگی‌شان که به آن خو کرده‌اند و به همزیستی مسالمت‌آمیزی با آن رسیده‌اند، جدا کرده و راهی فلسطین اشغالی کنند.

شخصیت‌های داستان به‌صورت نمادین و هم‌ارز با موقعیت‌های سیاسی و جغرافیایی نقش‌آفرینی می‌کنند. در پایان داستان قرآن خطی که هم‌ارز داستانی مسجدالأقصی است، نزد صاحبان اصلی‌اش باقی می‌ماند و راحیل که هم‌ارز داستانی فلسطین است، به همراه خانواده‌اش موقتاً با شمعون و همدستانش که هم‌ارز رژیم اشغالگر صهیونیستی است، همراه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها