دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
به‌روزرسانی کتابخانه مرکزی ارومیه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال

آذربایجان‌غربی-مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: فضای داخلی کتابخانه بر اساس استانداردهای نوین کتابخانه‌ای و تجهیزات روزآمد با اعتبار بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بروزرسانی شد.

خدیجه معصومی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: در ادامه پروژه بازطراحی کتابخانه مرکزی استان، فضای داخلی کتابخانه با استفاده از استانداردهای نوین و بروزترین تجهیزات از جمله سالن‌های مطالعه، کمد اختصاصی برای نگهداری وسایل اعضا، بخش نشریات، میز پیشخوان عضویت و ایجاد سالن‌های مطالعه ویژه، با هدف خدمات و فعالیت‌های نوین کتابخانه‌ای با اعتبار نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال آماده ارائه خدمت به عموم مردم شد.

وی افزود: کتابخانه مرکزی هر استان نماد هویت فرهنگی آن است و نقش بسزایی در آگاهی‌بخشی اجتماعی و پویایی فرهنگی دارد و کتابخانه مرکزی ارومیه از بزرگترین و غنی‌ترین مراکز اشاعه اطلاعات در استان آذربایجان‌غربی است که در زمینی به مساحت ۵۶۰۰ مترمربع و با زیربنای ۸۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه پذیرای مردم فرهنگ دوست و اصحاب علم و فرهنگ استان است.

وی ادامه داد: پس از بیش از یک دهه فعالیت، با توجه به ظرفیت بالای کتابخانه مرکزی، این مرکز فرهنگی، نیازمند افزودن بخش‌هایی برای توسعه خدمات بود که فاز اول آن در سال ۱۴۰۱ انجام پذیرفت.

معصومی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی یک پایگاه دائمی برای یادگیری افراد جامعه است، گفت: طراحی داخلی کتابخانه‌های عمومی و ایجاد فضای دلنشین با رویکرد ارائه خدمات مطلوب به کاربران، در پویایی کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی دارد.

وی افزود: پس از انجام تغییرات عمرانی برای بهینه سازی فضا جهت ارائه خدمات جدید کتابخانه ای، تجهیز سالن‌های مطالعه عمومی و سالن‌های مطالعه وی آی پی، سالن مطالعه گروهی، بر اساس استانداردهای موجود، دسترس پذیر کردن میز خدمت و ثبت نام، ایجاد محیط مناسب برای مطالعه نشریات و مجلات با هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال انجام شد.

معصومی تصریح کرد: سالن‌های مطالعه عمومی آقایان و بانوان در کتابخانه مرکزی در فضایی با زیربنای بیش از ۶۰۰ مترمربع با ۳۰۰ میز و صندلی متناسب با امکانات جانبی تجهیز شده است؛ و سالن‌های مطالعه ویژه آقایان و بانوان با ۴۰ میز و صندلی استاندارد و با امکانات دسترسی اتصال به اینترنت Wi-Fi، کمد اختصاصی و در فضایی به مساحت ۴۵۰ مترمربع خدمات ویژه‌ای به مراجعان ارائه می‌دهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: در راستای توجه به کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه مرکزی، ایجاد بخش جدید اتاق علم و خلاقیت (ویژه نوجوانان)، طراحی داخلی بخش کودک و ایجاد بخش مبتنی بر وب جزو برنامه‌های آتی اداره کل است.

وی همچنین گفت: کتابخانه مرکزی استان با زیر بنای ۸۵۰۰ متر مربع و با داشتن بیش از ۱۹۰ هزار جلد کتاب و دارا بودن سالن های مطالعه بانوان و آقایان، امانت و ثبت نام، بخش نشریات، بخش نابینایان و کم بینایان، بخش ناشنوایان و کم شنوایان، بوفه، بخش مرجع، بخش نسخ خطی، بخش کودک، اتاق مطالعه گروهی و انفرادی و… به نشانی خیابان ارشاد روبروی بیمارستان امام خمینی (ره)، در خدمت عموم مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها