شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
۱۰۰ عنوان کتاب به کتابخانه عمومی خوارزمی سرچنار اهدا شد

آذربایجان‌غربی-رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب گفت: ۱۰۰ عنوان کتاب کودک و بزرگسال با هدف گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فراهم شدن تبادل دانایی به کتابخانه خوارزمی سرچنار اهدا شد.

رامین وحدانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه اظهار داشت: کامران جواهری، عضو فعال کتابخانه عمومی سرچنار و خیر کتاب، با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه، بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در موضوعات مختلف و در رده سنی کودکان و برزگسالان به کتابخانه عمومی خوارزمی سرچنار اهدا کرد.

وی افزود: این کتاب‌ها که بیشتر به زبان کُردی و چاپ جدید هستند، برای غنی‌سازی بخش منابع بومی و کتاب‌های زبان محلی کتابخانه عمومی خوارزمی بسیار ضروری بوده و بخش بزرگی از نیاز مطالعاتی کاربران این کتابخانه را برطرف خواهد کرد.

وحدانی ادامه داد: کتابخانه عمومی خوارزمی با بیش ۱۰ هزار عنوان کتاب، یکی از مجهزترین و فعال‌ترین کتابخانه‌های روستایی استان آذربایجان‌غربی بوده و در این راستا منابع اهدایی اهالی فرهنگ پرور این روستا بسیار پررنگ است.

این مسئول ادامه داد: پویش «اهدای کتاب، اهدای آگاهی» از طرح‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به منظور ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، تأمین و تقویت منابع کتابخانه‌های عمومی و ایجاد تعلق در تأمین منابع کتابخانه‌ها و معرفی کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای کتاب از سوی شهروندان، گام بسیار سنجیده و ارزشمندی برای افزایش منابع کتابخانه‌ای به شمار می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها