پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
ارومیه و روستاهای آن ظرفیت‌های خوبی برای الگو شدن در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند

آذربایجان‌غربی- مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از نکات مثبتی که در ارومیه است بحث استمرار حضور این شهر در رویدادهای مختلف کتاب است و ارومیه و روستاهای آن ظرفیت‌های خوبی برای الگو شدن در ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

اسماعیل جانعلی‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: ۱۰۵ شهر در رقابت پایتخت کتاب ایران شرکت کردند که ارومیه جزو ۱۲ شهر دوستدار کتاب لقب گرفت و ارزیابی طرح‌های ارائه شده، سنجش برنامه شهر و احصا ظرفیت‌هایی که می‌تواند به ترویج کتابخوانی کمک کند از اهداف این سفرهای است.

وی افزود: ارومیه آخرین شهری است از مجموعه شهرهای دوستدار کتاب که سفر کردیم و طبیعتاً بعد از ارزیابی نهایی با تایید کمیته پایتخت کتاب ایران انتخاب و جشن مردمی آن برگزار خواهد شد.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا در مورد وضعیت ارومیه در ارزیابی، گفت: یکی از نکات مثبتی که در ارومیه است بحث استمرار حضور این شهر در رویدادهای مختلف کتاب است و صرفاً موضوع پایتخت کتاب ایران مطرح نبوده، بلکه ارومیه و استان آذربایجان‌غربی به مضوع روستاهای دوستدار کتاب با یک کار همگون و هماهنگ بین حوزه‌های مختلف شهری و روستایی به ترویج کتاب توجه داشته است.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: البته دستیابی به پایتخت کتاب یا عدم آن چیزی از علاقمندی مردم استان آذربایجان‌غربی به کتاب و استعدادها و ظرفیت‌های که چه به لحاظ زیرساختی و نیروی انسانی دارد را کم نخواهد کرد.

جانعلی‌پور در پایان سخنان گفت: به‌نظر می‌رسد شهرستان ارومیه و روستاهای آن ظرفیت‌های خوبی برای الگو شدن در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها