چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶
ظرفیت روستاها باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود

آذربایجان‌غربی- مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: روستاها دارای ظرفیت ویژه‌ای هستند و از این ظرفیت روستاها باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، اسماعیل جانعلی‌پور، امروز درسفر یکروزه خود به‌همراه حجت‌الله غلامعلی، دبیر شورای سیاست‌گذاری ورزش شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در بازدید از کتابخانه روستای بالو ارومیه گفت: روستاها دارای ظرفیت ویژه‌ای هستند و از این ظرفیت روستاها باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد.

وی افزود: استان آذربایجان‌غربی از لحاظ پیشینه و قدمت فرهنگی دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که در انتخاب شهر ارومیه به‌عنوان دوستدار کتاب موثر بوده است.

علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی فراهم کردن زمینه مطالعه برای تک تک افراد جامعه و افزایش دانش و معلومات عمومی مردم از طریق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله اهداف طرح «پایتخت کتاب» هستند.

نوروزی از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ترویج کتابخوانی در حوزه کودکان و نوجوانان خبر داد.

ظرفیت روستاها باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود


محمدپور، مسئول کتابخانه بامداد امید بالو، نبز در این دیدار گفت: این کتابخانه از سوی موسسه بامداد امید صبا که غیردولتی و مردم نهاد است از سال ۹۷ در روستای بالو ایجاد شده است.

وی افزود: در این کتابخانه ۹ هزار جلد کتاب موجود و ۹۰۰ نفر عضو دارد که بیشتر اعضا کودکان و نوجوانان هستند.

محمدپور ادامه داد: همچنین در کنار امانت کتاب، برگزاری کلاس‌های مهارت‌های زندگی، آموزش خانواده و کسب و کار، کاروان‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار از جمله فعالیت‌های دیگر است که بصورت رایگان هستند.
 

ظرفیت روستاها باید در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها