دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶
استعدادهای درونی کودکان با همراهی یک آموزگار شکوفا خواهد شد

آذربایجان‌غربی- دبیر محفل ادبی دنیز ارومیه گفت: کودکان دارای ذهن خلاق و روح لطیف هستند که استعدادهای درونی آنها، با همراهی و هدایت یک آموزگار یا مربی شکوفا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، سحر افضلی صبح دوشنبه در آئین رونمایی از کتاب «حلزونی به نام صدف طلایی» اثر آرتین عسگری، نویسنده کودک استان آذربایجان‌غربی که با حضور نویسنده اثر، نویسندگان کودک و اعضای بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه و محفل ادبی دنیز برگزار شد، گفت: کودکان دارای ذهن خلاق و روح لطیف هستند که استعدادهای درونی آنها، با همراهی و هدایت یک آموزگار یا مربی شکوفا خواهد شد.

وی افزود: در محفل ادبی دنیز، در یک محیط صمیمی، کودکان با شیوه شعر سرودن و داستان نویسی، عناصر ادبی، بداهه‌نویسی، شاعران کهن و معاصر، تفاوت شعر کلاسیک و سپید آشنا می‌شوند.

افضلی همچنین با اشاره به فعالیت‌ها و آثار آرتین عسگری، نویسنده کودک استان، گفت: آرتین عسگری، نویسنده و تصویرگر کودک بومی استان آذربایجان‌غربی است که افتخارات و مقام های متعددی شامل کسب رتبه اول کشوری در جشنواره ملی کودک قهرمان من در سال ۱۳۹۹، برگزیده پویش ملی قصه‌های بابا آذر در بخش نقاشی در سال ۱۴۰۲، برگزیده بخش نقاشی جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و … کسب کرده است.
 

استعدادهای درونی کودکان با همراهی یک آموزگار شکوفا خواهد شد

دبیر محفل ادبی دنیز ادامه داد: کتاب «حلزونی به نام صدف طلایی» در مورد حلزونی است که به دنبال دوستی برای بازی می‌گردد و در راه با حیوانات مختلف روبه رو می‌شود مثل گربه، گنجشک و … که هیچکدام نمی‌توانند با او بازی کنند؛ چون او خیلی آرام راه می‌رود و حلزون صدف طلایی در نهایت با لاک پشت رو به رو می‌شود و باهم آرام و آهسته راه می‌روند و گل‌ها را تماشا می‌کنند.

سمیه رحمان پور، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته ملی کودک و تأکید بر لزوم ارتباط مستمر کودکان با کتابخانه گفت: پرورش نسل آگاه، نیازمند ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است؛ عادت به مطالعه و انس با کتاب، از سنین کودکی شکل می‌گیرد؛ از این رو، فرهنگ‌سازی برای انس کودکان با کتاب بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی با ارائه منابع اطلاعاتی مناسب و اجرای برنامه‌های فرهنگی-ترویجی کتاب محور زمینه لازم برای انس کودکان با کتاب و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی فراهم می‌کنند و کودکانی که با کتاب و کتابخانه آشنایی دارند دارای قدرت تحلیل مسائل و خلاقیت بیشتر، دایره لغات گسترده‌تر هستند.

استعدادهای درونی کودکان با همراهی یک آموزگار شکوفا خواهد شد

به گزارش ایبنا؛ شعرخوانی کودکان، یادمان نویسی، رونمایی از کتاب، تقدیر از نویسنده، گفتگوی صمیمی با نویسنده کتاب، رکسانا بلوری، مادر آرتین عسگری و کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی، سایر نویسندگان کودک و … بخش‌های دیگری از این آئین بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها